Niet gelukt

Mixed-Up DS3
Avanti DS1
29-11-2015

Op een winderige, natte zondag vertrokken we naar Wagenberg, om de dames van Mixed Up te ontmoeten. Een goede middenmoter met verrassende uitslagen. We waren behoorlijk gehavend, een paar afzeggingen, maar gelukkig wilden en konden Annemiek, Bianca, Mandy en Sophie wel meedoen. We zagen de jonge dames voor de wedstrijd dus we wisten wat ons te doen stond: rust nemen.

De eerste helft begon en we keken binnen een paar minuten tegen een achterstand aan. Die linkshandige op de linkeropbouw hadden we nog niet in de gaten dus dat kostte wat doelpunten. Wij kwamen niet zo makkelijk tot scoren, veel ballen gingen op pal, lat en keeper. Slordig balverlies leidde er bovendien toe dat we ook snel terug moesten om hun break af te stoppen. Die keren dat dat niet lukte stopte Marjon de breaks, dat dan weer wel. We gingen de rust in met een kleine achterstand: 10-7.

Lieke gaf in de rust aan dat we slimmer moesten gaan spelen: minder balverlies, meer rust, kansen afwachten. Dat lukte in de tweede helft. Niet dat we op voorsprong kwamen, jammer genoeg, maar Mixed Up kon ook niet zoveel breaks meer lopen. En bij die paar breaks die dan lukten, kwamen ze ook niet tot scoren: Marjon stopte ze gewoon (tot frustratie van de speelsters en de coach). De punten bleven in Wagenberg deze keer. We konden wel dichterbij komen, maar niet op voorsprong. Teveel ballen die er niet in wilden vandaag.