Avanti grijpt net naast de winst

Avanti D1
H.M.C. Raamsdonksveer D1# (g)
10-12-2022
16 - 17

Het is de ochtend na de thriller tegen Argentinie en Avanti speelt vandaag tegen het oranje van Raamsdonksveer. Jente scoort de eerste voor Drunen. Bam! HMC is goed op dreef en scoort tweemaal kort achter elkaar. Drunen mag wat zuiniger op de bal zijn. HMC profiteert een paar keer van onnodig balverlies. Maar Drunen laat het hoofd niet hangen en gaat stug door. Het staat inmiddels 4-5 in het voordeel van HMC. Er volgen een paar mooie aanvallen over en weer. Leuk spel om te zien. De ploegen zijn aan elkaar gewaagd, en het staat al een tijdje 5-5. Het spel wordt wat stap voor stap feller en fysieker. Op de tribune zegt iemand: “dat is ook handbal, het is geen schaakwedstrijd”. HMC breekt een paar keer goed door. Maar ook Avanti blijft gas geven. Ruststand is 7-8. Dit wordt nog een spannende ontknoping. Na de rust start Drunen lekker fel. Het blijft op en neer gaan en de ploegen houden elkaar in evenwicht. Het staat al weer een tijdje 10-10. Een heel mooi geplaatst schot van Naomi: 11-10. Avanti moet geconcentreerd blijven. De lange en late voetbalavond begint zijn tol te eisen. Kom op! Nog even doorzetten. Gaat het Avanti lukken om voor de volle winst te gaan? Het antwoord is: nee, HMC pakt de punten en sluit als winnaar af. De eindstand is 16-17.