Periode 1990-1999

Een hoogtepunt in het bestaan van HV Avanti is zonder meer het 25-jarig jubileum. De hele vereniging vertrok in 1990 voor een weekend naar het Friese plaatsje Grouw. Daar was Jeugdherberg "Oer 't Hout" volledig voor Avanti ter beschikking. Dit prachtige jubileum kwam tot stand door inzet van Henk van Gulik, Frie van Spijk, Jos van Iersel, Diny Kremers, Annelies van Halder en Door van Geffen.

In 1991 werd voor het eerst het familietoernooi georganiseerd. De eerste keer werd door 30 teams deelgenomen.

In september 1991 werd met terechte trots gemeld dat er een nieuwe trainer voor de selectie van de heren senioren was gevonden. Pjotr Konitz, speler van buurvereniging Tachos, werd de opvolger van de naar Belgiƫ vertrokken Frank Coenders. Rosa Rodriguez verlengde haar contract als trainster van de dames selectie.

In maart 1992 werd het welpenteam kampioen. De allerjongsten van de vereniging werden zowat ongeslagen kampioen. De laatste wedstrijd tegen Desk uit Kaatsheuvel werd helaas verloren.

Een Dames recreanten team werd opgericht in 1991. Een heren recreantenteam bestond toen al.

In 1993 werd gestart met een nieuw evenement: de playbackshow.

In 1994 bestond Avanti uit 16 teams en speelden de heren senioren 1 in de 2e divisie.

In 1994-1995 draaiden de Heren Senioren 1 een bijzonder goede zaalcompetitie. De heren draaiden mee in de kop van de 2e divisie. In dat jaar werd - zeer professioneel - wekelijks een programmaboekje gemaakt.

In 1995 werd het 30-jarig jubileum gevierd. Op 27 augustus werd het voor de leden gevierd met een vossenjacht en een zeskamp.

In februari 1996 werd de grootste shirtsponsor die Avanti ooit heeft gekend, binnengehaald. DD en DDP sponsorde 4 teams. In 1992 kregen de Dames Recreanten shirtjes; in 1993 en 1994 kreeg dat team trainingspakken en tassen. In 1995 volgden Jongens Aspiranten 1 en 2, met nieuwe shirts. Ook in 1995 werd Heren Senioren 1 in het nieuw gestoken.

In 1996 werden de welpen (Gemengde jeugd D) kampioen van de veldcompetitie. In hetzelfde jaar werd Dames Senioren 2 kampioen in de 3e klasse van de veldcompetitie. Na een spannende strijd wisten de dames in de laatste wedstrijd 2 punten te pakken om het kampioenschap veilig te stellen.

In 1997 hadden we twee kampioenen in de veldcompetitie: de Dames A-Junioren en Meisjes C-Jeugd.