Avanti E1-GHV E1

30-09-2023

Scheidsrechter:   L. (Lynn) de Rooij
Wedstrijd E-jeugd - zaterdag 30 september
Avanti E1 – G.H.V. E1 9-8 (5-5)

Vandaag de eerste binnen wedstrijd van het seizoen, thuis in de Dillenburcht. En we mochten al om 9.00u aan de bak. Ondanks de er niet uitgeslapen kon worden, was bijna iedereen netjes op tijd, en fit om weer een heerlijk potje handbal te spelen. Omdat we compleet waren hadden we vandaag 4 wissels. Niet het meest ideale, want ze willen alle 10 zo graag de hele wedstrijd spelen. Gelukkig kon iedereen zich goed vinden in tactiek van beide coaches.
Vanaf de zijlijn zagen we 2 aan elkaar gewaagde teams. Die leuke aanvallen en goed verdedigen lieten zien. Ze deden niet voor elkaar onder. Dit was dan ook terug te zien in een terechte ruststand van 5-5.

In de 2de helft zagen we eigenlijk het zelfde goede spel van beide teams alleen G.H.V wist ineens wel de doelpunten te maken en wij niet. Het stond daardoor ineens 5-7 voor de bezoekers. Verliezen dat doen onze jongens en meiden niet graag, en zeker niet tegen een gelijkwaardige tegenstander. Ze toonden veerkracht en vochten terug. Een aantal zetten en tandje erbij, wat de andere teamgenootjes weer stimuleerde. Door sterk verdedigen stond het een paar minuten voor tijd 8-8.
De spanning steeg bij beide teams, maar toch zeker ook op de tribune. Lieke maakte een knappe redding en vervolgens maakte Koen het beslissende doelpunt in de ultieme slotfase van deze spannende wedstrijd.
Vandaag hebben onze jongens en meiden opnieuw laten zien dat ze als één team kunnen en willen spelen. Natuurlijk is winnen leuker dan verliezen, maar samen als team spelen is het belangrijkste. Wat een fantastische wedstrijd!