De kampioenswedstrijd van onze tegenstander, de laatste wedstrijd van het seizoen

S.C. Elshout DMW2 (d)
Avanti DMW1
06-06-2023
18 - 11

Voor jullie beeld: een wedstrijd waarin we compleet waren en Sophie het shirt ook weer aantrok. Een wedstrijd met een volle tribune, waar we eigenlijk alleen “hup Avanti” hoorden en waaraan een spandoek hing waarmee Lieke en Marjon werden aangemoedigd (“hup Elshout”; het woordje SC hebben we niet zien staan). Op onze bank zitten, zoals wij zelf zeggen 2½ wissels, op de bank van Elshout zitten er 5. Snaptum?

Na het beginsignaal scoorde Elshout het 1e en 2e doelpunt. Daarna gaf Suus het antwoord. En zo gingen we door en stond het halverwege de 1e helft ‘pas’ 4-2. We bieden goede tegenstand en gaan de rust in met 9-5. In de rust nemen we nog wat tactische tips en trucs door.

Na de rust kwamen we op 9-7 door doelpunten van Lieke en Ester. Daarna raakte de pijp leeg, kregen we meer en meer pijntjes (Ester en Annemiek) en liep Elshout uit naar 13-7. Lieke maakte een buikschuiver die beter was dan Marc Overmars ooit deed, Kelly scoorde prachtig vanuit de hoek, Miriam, Ancke, Debbie en Kim hadden nog kansen (maar misten, jammer genoeg) en Marjon stopte 2 van de 3 pingels (waarvan er 1 in de rebound alsnog in ging).

We wisten van tevoren dat we niet zouden winnen, maar de eindstand van 18-11 was een stand waarop we trots waren! We kunnen met een lekker gevoel vakantie gaan vieren.