Degelijke overwinning

22-11-2015

Scheidsrechter:   Leonard, J.
HS1 Avanti-HMC

Afgelopen zondag heeft zich bij de heren 1 van Avanti een uniek verschijnsel voorgedaan. Voor het eerst in 3 jaar tijd zijn vier wedstrijden achtereenvolgens omgezet in winst. Waar het seizoen wat stroef begon, draait het team op dit moment een stuk beter. Er is misschien weinig ervaring maar daar staat veel vechtlust tegenover.

Na een geslaagd teamuitje op de vrijdagavond lieten de jonge Avantianen zondag zien waarvoor ze ‘s ochtends uit bed waren gekomen: Om te winnen! HMC had in de laatste bekerwedstrijd, die Avanti won na verlenging, laten zien dat ze een sterk collectief konden zijn en het beloofde een mooie pot te worden. In goednieuwe trainingsjacks verscheen Avanti echter fit uit de kleedkamer. In de eerste helft ging het twintig minuten vrij gelijk op. Maar in de laatste tien glorieuze minuten schitterden de jonge honden van Avanti. Door een hoog tempo met veel break-outs werd de voorsprong snel uitgebreid van 9-8 naar 16-8 wat tevens de ruststand was. De tegenstander ging zichtbaar gefrustreerd de kleedkamer in.

In de tweede helft werd er erg behouden gespeeld. Er werd in het eerste kwartier weinig gescoord maar daartegenover stonden nog minder tegendoelpunten. De verdediging stond als een huis. Veel jonge jongens kregen de kans om zich te bewijzen en speelden een goede wedstrijd. In het laatste kwartier van de tweede helft probeerde HMC nog iets terug te doen maar de overwinning kwam voor Avanti geen moment in gevaar. De eindstand luidde 23-18 in het voordeel van de jonge Avantianen en de technische staf kon dan ook alleen maar tevreden zijn!
Scores: Youri 9x, Dirk 3x, Max 3x, Tim T 3x, Janiek 2x, Ralph 1x, Joep 1x en Tim H 1x.

Aankomende zondag speelt Avanti zijn 7e competitiewedstrijd uit in Middelburg.
De volgende thuiswedstrijd is 13-12-2015 om 11.25 uur in sporthal “Onder de Bogen”.