Gemorst

Novitas DS1
Avanti DS1
08-03-2015

Op de warmste 8 maart ever trokken wij de landsgrenzen over. Via Antwerpen naar Hulst. Met 2 wissels die rug- en knieproblemen hebben. De dames van Novitas deden er alles aan om ons uit goede doen te brengen: na een reis van anderhalf uur, was de sporthal dicht. Toen de beheerder er aan kwam ("oh, wachten jullie op mij?"), was er geen tijd meer voor koffie. Marjon haalde er toch 1 en dronk die tijdens de warming-up op.

Coach Lieke was kort maar krachtig: iedereen het veld in, behalve Ancke en Sophie. Laat je niet gek maken. Een Belgische scheids, muziek na ieder doelpunt en vijf man op de tribune, de atmosfeer was 'te gek', not.

Afijn, we hebben de wedstrijd uitgespeeld onder het motto "beter overleven, dan winnen" en we zijn snel weer vertrokken uit Hulst. Sommigen wilden daar nog niet doodgeboren worden. Bovendien hadden ze vooraf ook geen koffie. Dus...

Op de terugweg nog veel moeite gedaan om een frietkot te vinden wat open was. Uiteindelijk in Wuustwezel hadden we friet. Met veel mayonaise. Gemorst.

En de wedstrijd dan? Verloren met 16-12. Maar niet getreurd: we hebben nog maar 1 puntje nodig. Dan volgende week tegen Heerle proberen. Voor thuispubliek. En dat is nog leuker ook!