We zijn er bijna

Avanti DS1
RED-RAG/Tachos DS3
01-03-2015

Scheidsrechter:   Tielemans, J.… (+1)
De nummer 3: Tachos kwam op bezoek. We wisten dat zij weinig tegendoelpunten hadden, dat moet dan duiden op een sterke verdediging en/of keepster. Ook wisten we dat als we vandaag zouden winnen, we wel heel dicht op het kampioenschap zouden zitten.

De wedstrijd begon en meteen was wel duidelijk waarom Tachos zo weinig tegendoelpunten heeft: hun verdediging stond als een huis. Maar die van ons ook! De wedstrijd was 10 minuten oud toen er op het scorebord een stand van 1-1 stond.

Moeizaam gingen we verder, keken zelfs even tegen een achterstand aan, maar gelukkig konden we vertrouwen op de schotkracht van Janneke, Ester, Tasha en Tess. Tachos had in haar opbouwrij ook een paar goede schutters zitten, maar toch gingen wij met een voordeel de rust in.

In de tweede helft lukte het scoren niet zo goed. We liepen weliswaar uit naar 13-9, maar vijf minuten voor tijd kwam Tachos terug tot 13-11. En zij putten daar moed uit. Gelukkig hielden wij ons hoofd koel, maakten zij open kansen niet af, waardoor de eindstand op 15-13 werd bepaald. Mede dankzij Tess en Tara hielden we de punten weer in Drunen!

De platte kar kan uit de schuur, kan opgepoetst worden en de banden kunnen opgepompt worden, want wij komen eraan!! Nog 1 overwinning is nodig om het kampioenschap zeker te stellen.