Moeiiiizaam

G0oodflooring/H.M.C. Raamsdonk
Avanti DS1
08-02-2015

De ploeg die onderaan staat, met 1 gewonnen wedstrijd, was vandaag onze tegenstander: HMC.

Een spiksplinternieuwe sporthal en 7 kinderen als onze supporters, was de entourage. Een matige warming-up, een paar snipverkouden dames, onderschatting?

Coach Lieke was duidelijk vooraf: de verdediging moest dicht zitten. Aanvallend zou het ons wel moeten lukken, namelijk. De wedstrijd begon en het was wel duidelijk dat we een aparte scheidsrechter hadden, bij elke overtreding legde hij uit waarom hij floot. Penalties gaf hij niet, terwijl er aan twee kanten overtredingen werden begaan, die wel een penalty waard waren.

HMC opende de score, er liepen 2 opbouwsters rond, die vrij makkelijk het net wisten te vinden. Maar gelukkig konden Marga en Marit dat ook. Tasha werd te hard aangepakt en kwam maar een enkele keer tot scoren. Kelly kreeg de bal er niet in vandaag, Ester ook niet makkelijk, maar .... *tromgeroffel* zowel Ancke als Angelique scoorden ook allebei een doelpunt.

In de tweede helft namen we een afstand: drie doelpunten los. Maar op het moment dat Marga twee minuten had, kwam HMC weer langszij. De laatste minuten vonden we de rust en speelden we rustig de aanval uit. Kans afwachten en scoren.

De wedstrijd eindigde in een overwinning: 12-15. Een moeizame overwinning, maar gelukkig wel 2 punten gehaald. Hoe HMC met dit team het niet voor elkaar krijgt om meer wedstrijden te winnen, is mij een raadsel. Hoe het ook zij: de punten gingen mee naar Drunen.