Topper

Avanti DS1
H.V.M DS1
25-01-2015

Op de dag dat Ajax tegen Feyenoord speelt, de dag dat PSV verder uit kan lopen, op die dag spelen wij de topper tegen de nr 2 HVM.

In de uitwedstrijd hadden we een moeizame eerste helft, een betere tweede helft en veel doelpunten uit onderhandse schoten. Dus vandaag zouden we dichter op de opbouwrij moeten verdedigen.

De wedstrijd was een kwartier oud en we stonden al met 8-1 voor. De schoten van Tasha waren verrassend, die van Kelly scherp en Ester bleef ook maar scoren uit 9-meters. Enige doelpunt wat HVM scoorde was een penalty. Het tweede deel van de eerste helft kwam HVM beter in haar spel. Maar we gingen toch met een voorsprong de rust in: 13-8.

De tweede helft verliep aan twee kanten moeizaam; HVM stond scherp te verdedigen, waardoor wij niet zo makkelijk meer tot scoren kwamen. Maar wij stonden verdedigend ook ons mannetje! Een minuut of 10 voor het einde kreeg HVM een twee-minuten-straf. Een tactische wissel van Lieke en mooi uitgespeelde overtalsituaties, zorgden ervoor dat we twee keer scoorden.

De laatste vijf minuten gingen in met een voorsprong van 4 doelpunten. Rustig brachten we de bal op en wachtten we de kansen af (die er niet echt meer kwamen). HVM scoorde nog eenmaal, maar toen klonk het eindsignaal. Weer gewonnen, met 18-15. Het is duidelijk hoe goed er verdedigd werd in de 2e helft; wij maken 5 doelpunten (waarvan 2 in overtalsituatie), HVM maakt er 7. Maar goed, net als PSV vandaag deed: we hebben onze koppositie nog steviger gemaakt. Of zoals Dave al zei: we kunnen de banden van de platte kar oppompen.