Altijd lastig, dachten we

Taxandria DS2
Avanti DS1
16-04-2016

Vandaag beginnen we aan de tweede helft van de competitie. De eerste helft is zeer voorspoedig gelopen: ongeslagen koploper. Eens kijken of we dat vol kunnen houden. Taxandria is onze tegenstander. Niet de gemakkelijkste. Omdat een aantal dames afwezig is en een aantal licht geblesseerd, hebben we de hulptroepen ingeschakeld; Mandy, Tess en Tara zouden ons helpen vandaag.

Al na een paar minuten blijkt dat we van Taxandria niet veel hoeven te vrezen. Janneke gaat letterlijk als een speer, Ester weet het gat te vinden, Sophie scoort uit een rebound en Tess en Mandy weten ook meerdere keren het doel te vinden. Taxandria scoort uit penalties, maar zijn aanvallend verder eigenlijk niet gevaarlijk. We gaan de rust in met een comfortabele 5-14 voorsprong.

In de tweede helft laten we ons een beetje in slaap brengen. Coach Lieke schreeuwt de dames wakker, maar toch weet Taxandria een beetje dichterbij te komen. Kelly, Marit, Janneke en Tess brengen ons terug in het spel. Nog één mazzeltje voor Taxandria als Tara de bal door haar laat glippen, maar de rest van de schoten prima pakt. We ballen de wedstrijd rustig uit en kunnen weer 2 punten mee naar Drunen nemen.

Mandy, Tara, Tess weer bedankt!