Winterkampioen?

Avanti DS1
Delta Sport DS1
21-12-2014

Aangezien uw vaste verslaggeefster vandaag op de tribune zat, wordt dit een uitgebreid verslag. Zo een waar de lezer van zou willen dat het 's maandags in de krant staat.

Tegenstander Delta Sport is tot nu toe een onbekende. Ze staan op de derde plaats en hebben relatief weinig tegendoelpunten. Dat kan duiden op een sterke verdediging, samen met een goede keepster.

De wedstrijd begint ietsje later dan gepland. Avanti neemt de bal middenuit. Een mooie aanval, maar het schot van Angelique treft geen doel. De eerste tegenaanval van onze Zeeuwse tegenstander treft wel doel: 0-1. Hierna volgen pogingen van Daniƫlle en Tasha, maar het wil nog niet lukken; de bal wil er nog niet in. Delta Sport daarentegen schiet de 2e goal erin. Helaas onbereikbare ballen voor Tara. Maar dan, in de 4e minuut scoort Janneke en 1 minuut later nogmaals, via een penalty. Er volgen weer wat missers, waardoor we even van slag zijn. Het lukt niet om te scoren. Delta Sport scoort 3 keer achter elkaar waardoor we halverwege de 1e helft tegen een achterstand van 2-5 aankijken.

Maar dan? Dan worden we wakker. Eerst scoort Tasha, gevolgd door Demi (na een mooie assist van Mandy) en Mandy zelf. Met nog 10 minuten op de klok, staan we weer gelijk: 5-5. En weer komt Delta Sport op voorsprong. Maar dat was de laatste keer! De dames laten zich niet kennen! Het begint met een pegel van Angelique (binnenkant paal), gevolgd door Tasha, Mandy, een break van Demi en een break van Tasha. En niet te vergeten tussendoor knappe reddingen van Maartje, die Tara in de goal heeft afgewisseld. We gaan de rust in met een voorsprong van 11-7.

Na de rust pakt Tasha de draad weer op (12-7) en heeft Maartje weer een prachtige redding. Dan laten we het weer even op zijn beloop en komt Delta Sport via 12-8 en 12-9 (overtal situatie) langszij. We krijgen weer een penalty mee, waardoor Janneke de stand op 13-9 brengt. Het wordt 13-10. Dan mist Demi jammer genoeg een break en in de aanval erna mist Tess, maar scoort Kelly uit de rebound. Halverwege de 2e helft staan we nog steeds op een mooie voorsprong van 14-10.

Het laatste kwartier gaat in. Janneke mist een break, maar vlak erna volgt een mooi doelpunt van Demi (na een assist van Tess). Ook Delta Sport scoort: 16-11. Met nog 7 minuten op de klok, kunnen we dit toch niet meer weggeven? Ancke passt Demi nog aan (17-11) en Janneke scoort wederom (18-11). Delta Sport sluit de wedstrijd af met een doelpunt, waardoor de eindstand 18-12 wordt.

Hiermee zijn de dames ongeslagen winterkampioen geworden!

En nu even zoals een verslag in de krant eindigt: Doelpunten: Musters 4, Green 4, Koppenhol 4, de Boer 2, Kruger 2, van den Hout 1, Crielaard 1.

Uw verslaggeefster vond het een prima resultaat, maar hoopt er volgende keer zelf weer bij te zijn.