Avanti-GHV

Avanti DR1
G.H.V. DR2
19-11-2014

Scheidsrechter:   Hout, van den… (+1)
Avanti –GHV
Er zijn van die wedstrijden die je het liefst direct vergeet, dit is er zo een. Dit verslag is dan ook van de wedstrijd die we twee weken geleden hebben gespeeld. Ik kwam de notities van Miriam tegen in mijn sporttas, terwijl ik aan het inpakken was voor mijn (voorlopig laatste) training. Lezen en snel vergeten dus……
De wedstrijd begon al met wat strubbelingen, omdat we wederom twee speelsters van een andere team hebben gevraagd om mee te doen, Ancke en Marjon. GHV heeft wat problemen met inval, dus ze zijn bij aanvang al wat nukkig, om het zo maar eens te zeggen. Het is echter voor ons geen overbodige luxe omdat we precies 1 wissel hebben. Goed we mochten spelen, dus iedereen zijn beste beentje voor en in de “dieselmodus”.
Nu volgen de notities van Miriam, want ik weet het niet meer: Na enkele minuten scoort GHV met een break-out, Annemiek onderneemt een doelpoging vanuit de hoek, maar helaas blijft het 1-0. Vanaf de 9 meter scoort GHV het tweede doelpunt. Dan vindt onze Jacqueline het genoeg en na een razendsnelle aanval volgt een supermooi doelpunt: 1-2. Verdedigend zit het goed dicht en ook Marjon rammelt weer vele scherpe ballen uit het doel en na een doelpunt van Lizet is het rust; als ik het goed begrijp uit de notities 2-2.
In de tweede helft wordt een ingestudeerde 9 meter ingezet, maar helaas niet bekroond met een doelpunt; zou wel mooi zijn geweest. Angelique trekt een sprint tijdens een break-out en is niet te stoppen, helaas de bal wel. GHV scoort vanuit de opbouw, stand 2-3. Dan komt Angelique in haar ritme en knalt, eenmaal vanaf de cirkel en eenmaal vanaf de opbouw, de bal in het doel: 4-3. GHV komt langszij, met een score vanaf de cirkel en het antwoord komt van Jacq vanaf de opbouw. Ook weer een zeer fraai doelpunt via een flitsende actie en vooral door afstand te houden van de verdediging: 5-4. Marjon keept echt geweldig en dit geeft ons vleugels, we gaan steeds meer uitlopen door goed teamwork, slimme opbouw en uitgespeelde kansen.
En GHV voelt de naderende nederlaag, dan wordt het lastig. Wanneer een GHV speelster per ongeluk geblesseerd raakt, gaat frustratie de boventoon voeren. De wedstrijd eindigt met veel gemopper en verontwaardiging richting Avanti. Laat ik er maar niet teveel woorden aan vuil maken, want op deze wijze reageren en zo je verlies incasseren is recreanten onwaardig. De eindstand doet er dan ook niet toe, want op deze manier winnen is niet leuk.
We kijken uit naar de volgende wedstrijd op 17 december; dat het maar sportief mag verlopen. Zet ‘m op dames en stuur mij (Dorien) een appke na afloop!