Moeilijke Zeeuwinnen

Avanti DS1
Novitas DS1
23-11-2014

Scheidsrechter:   Tielemans, J.… (+1)
Vandaag kwam Zeeuws-Vlaanderen op bezoek. De dames van Novitas staan op de 2e plaats, dus op papier een geduchte tegenstander.

Op Marga na, waren we vandaag op volle oorlogssterkte, dus dat zou wat kunnen beloven! We begonnen deze keer aan de andere kant en we mochten als eerste begroeten, alles was anders, maar dat mocht de pret niet drukken.

Novitas scoorde snel twee doelpunten. Huh? Dat lieten we ons toch niet gebeuren? Een antwoord kwam snel. De eerste helft verliep (kort en krachtig gezegd) niet makkelijk: één opbouwster scoorde 5 van de 7 doelpunten, en daarnaast een penalty tegen en een break. Gelukkig gingen we wel met een voorsprong van 9-7 de rust in.

Na rust was het aan beide kanten moeizaam. Er werd hard gewerkt, maar weinig gescoord. Na 20 minuten was het 11-9, mede door een pegel van Marit, die via onderkant lat in het doel viel. Een smetje op de wedstrijd was een supporter van Novitas die de scheidsrechter stond uit te schelden. De wedstrijd werd stil gelegd en de supporter vertrok (samen met een speelster). Novitas was ondertussen moegestreden; de opbouwster scoorde niet meer, waardoor wij met 15-10 het veld af liepen.

Nog een complimentje voor coach Lieke en assistent-coach Sophie: zij brachten Kelly in stelling bij een 9-meter waar ook een mooi doelpunt uit viel.

Al met al weer 2 punten in de pocket!