Samenwerken wordt beloond bij de E2

Desk E1 (g)
07-09-2019

Scheidsrechter:   T. (Teun) van Gorcum
Om 13:20u werd het fluitsignaal gegeven voor de wedstrijd Avanti tegen Desk bij de Schakel.

Wies en Lisa hadden al een wedstrijd gespeeld bij de E1. Hopelijk hadden ze al hun kruit niet verschoten. Het spel ging gelijk op. Over en weer werden er mooie kansen gecreƫerd maar alleen niet benut. Toch krijgen de meiden van Avanti het voor elkaar om het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken. En al snel volgden er meer. Door de super goede keeperskunsten van Noortje bleef de stand bij Desk lang op 0 staan. Diverse keren werden er door de meiden mooie ballen onderschept en gingen ze er als een speer vandoor en vaak werd dat beloond met een mooi doelpunt. Ook de tegenstander begon inmiddels op stoom te komen en wist een paar doelpunten te maken. Zelfs het gezicht van Lotte Moorees spreekt boekdelen bij het verdedigen. Grrr, ik vreet je op! En zo is het meid, aanpakken die hap. Met een flinke voorsprong gingen we de rust in.

Nu was het de beurt aan Lisa om te keepen. Ook Lisa beheerst de supergoede keeperskunsten. Ook in de tweede helft hebben de Avanti-girls de overhand. En ook nu laten de meiden zien wat ze in hun mars hebben. Er werd super goed samen gespeeld en ze wisten elkaar goed te vinden. Vanuit de diepe hoeken en de kleine gaatjes die vallen bij de verdediging van Desk maken de Avanti-girls mooi doelpunten. Zelfs als de bal bij Desk uit de cirkel rolt, blijven de girls vechten voor de bal wat beloond wordt met een mooi doelpunt. Maar ook Desk krijgt kansen. Een goede uitbraak, waarbij de Avanti supporters met de billen samen geknepen zitten te kijken, werd niet benut omdat de bal harder rende dan het mannetje. ;-). En wat staan de Avanti girls goed te verdedigen waardoor het lastig werd voor Desk om te scoren. Ook Desk heeft een paar mooie doelpunten gemaakt, maar dat mag de pret niet drukken want ze hebben uiteindelijk een dikke winst in de pocket.

Gelukkig hadden Wies en Lisa nog wat energie over na hun uitstapje bij de E1. Mijn complimenten aan het team. Wat hebben de girls goed samen gespeeld. Wat een verbetering vergeleken met twee weken terug (de eerste wedstrijd met een nieuw team). Ga zo door Avanti girls dan krijgen we een heel mooi seizoen te zien. CHAPEAU!!!