Elshout - Avanti

Avanti E1
19-01-2019

Beste Handbal Liefhebbers,

19 jan. 2019 was het weer zo ver, de derby Elshout – Avanti. Iedereen was fit en we hadden er zin in. We begonnen aan de wedstrijd met Faya, Eva, Beike, Maartje, Lynn en Armin in de goal. Er waren al snel kansen gemaakt door Avanti, maar de keepster hield de eerste paar ballen tegen. Hierna scoorde Elshout het eerste doelpunt van de wedstrijd. Kort daarna scoorde Eva het eerste doelpunt van Avanti. Hierna scoorde Jules en Jens kort achter elkaar. Gevolgd door een break. Na een goede redding van Armin werd er knap over gespeeld waardoor Faya een mooi doelpunt maakte van de cirkel. In de volgende aanval kreeg Ruby veel ruimte en maakte een heel mooi doelpunt. Net voor rust scoorde Jens een harde bal met een sprongschot. De ruststand was 1-7.

De tweede helft was begonnen maar het duurde lang voor dat er werd gescoord. Weer scoorde Elshout het eerste doelpunt en nog één. Gelukkig kon Avanti daarna weer scoren. Er volgde nog een paar mooie reddingen van Lynn. Er waren nog een paar mooie doelpunten gevallen van beide teams. De eindstand was 6-14

Nu restte nog een leuk uitje vandaag voor de E1 van Avanti. Ancke had geregeld dat ze mee mochten naar de wedstrijd “Aalsmeer – Hasselt” op het hoogste niveau in Nederland / Benelux. Onderweg daar naar toe moest er natuurlijk nog uitgebreid gedineerd worden. (bij de McDonalds) In de press room van Aalsmeer mochten ze omkleden. Zo kregen ze de mogelijkheid om in hun Avanti tenue mee op te lopen met een speler van Aalsmeer. Na een mooie wedstrijd die Aalsmeer dik had gewonnen, maakten de mannen van Aalsmeer nog de tijd om handtekeningen te zetten op de ballen van de kids en voor een paar mooie foto’s. Een geslaagde avond voor de E1 van Avanti, maar ook voor de ouders natuurlijk.

groeten Jens