Dood in de schoot

Mixed-Up DMW2
Avanti DMW1
22-11-2017

Op een woensdagavond reden 2 auto’s in de richting van Wagenberg. Jazeker: twee auto’s, want met heel veel pijn en moeite en gepuzzel, hadden 1 wissel op de been gekregen. En ja, 1 wissel uit een selectie van pakweg 20 dames. Maar goed: 1 is meer dan geen, dus 2 auto’s.

We begonnen de warming-up met een bakje koffie en thee. Heel belangrijk, want anders kom je zo koud het veld in.

De wedstrijd begon en zowaar: halverwege de eerste helft hadden we een voorsprong van 2 doelpunten: 1-3. In het tweede kwart lieten we het wat liggen en kon Mixed-Up dichterbij komen. Ruststand 3-4.

In de tweede helft waren we uitgeblust. Mixed Up maakte handig gebruik van onze kleine spelersgroep. De ene break na de andere volgde. We hadden geen antwoorden meer en keken lijdzaam toe. Terecht pakte Mixed Up de overwinning. Puntje van het vermelden waard: we hadden een goede scheids!

En dan had ik wel willen eindigen met hoeveel iedereen gescoord heeft, maar ik weet het niet. Ja, die mooie lob van Wieke weet ik nog wel. Ze heeft ‘m zelf niet gezien, maar keek verbaasd om toen de scheids terecht voor een doelpunt floot.

En dan de vreemde titel? Mixed Up schoot een bal op doel en die viel dood in de schoot. En dat leek mij een mooie titel voor dit verslag.