Even wennen in de nieuwe sporthal...

Avanti E2
Goodflooring/H.M.C. Raamsdonksveer E2
30-09-2017

Op deze natte, druilerige ochtend hadden we het geluk onze eerste wedstrijd in de nieuwe sporthal De Dillenburcht te mogen spelen. Een beetje onwennig, want waar moeten we heen, hoe werkt het scorebord en hoe komen alle drankjes op de tribune veilig van links naar rechts. Uiteraard vond alles al snel zijn eigen weg en zo begonnen we vol energie aan de wedstrijd. Jens in het doel en met 3 wissels langs de kant voldoende "man" kracht om de wedstrijd in te gaan. Het eerste en tweede doelpunt werd al snel gezet door Armin, waarna de wedstrijd mooi gelijk op ging. Er werd uitstekend verdedigd door iedereen en Beike lukte het ook vandaag weer om diverse ballen van de tegenpartij te onderscheppen. Zowel Eva als Jules hadden een paar mooie pogingen op het doel, maar helaas net geen doelpunt. Met nog 8 minuten te gaan op de klok werd het eerste doelpunt gescoord vanuit HMC. Dat we dat niet over onze kant lieten gaan, bleek al snel door een prachtig 1-2 tje met een doelpunt van Eva tot gevolg. Al snel volgde hier nog een doelpunt van Eva op en door een 1-2 tje van Eva en Jules het laatste doelpunt van Jules, waardoor de tussenstand in de rust 5-1 was.

Na de pauze was het Maartjes beurt om te keepen. Jens had daardoor de kans zijn eerste doelpunt te zetten, welke vrij snel na de rust viel. Het tweede tegendoelpunt viel redelijk snel hierna, waarna we even moesten hervatten. Zowel Faya, Jules, Lynn als Ruby hadden een paar prachtige acties, maar helaas net niet met dat gewenste doelpunt tot gevolg. De volgende twee doelpunten waren voor de tegenpartij, maar met nog 8 seconde op de teller werd de eindscore bepaald door Jens: 7-4. Wat een prachtige wedstrijd! Het ging mooi gelijk op en ondanks al die overenthousiaste moeders langs de kant, wisten alle spelers hun aandacht goed bij de wedstrijd te houden. Mijn complimenten!