United Breda DS2-Software Society HV Avanti DS1

Avanti D2
De Sprint D2
30-09-2017

Zaterdagavond 25 Maart stond de laatste wedstrijd van de zaalcompetitie op het programma. United Breda zijn de dames al tweemaal tegengekomen deze competitie. Eerste keer nipt verlies en tweede keer onterecht gelijkspel. De dames wisten dat ze de vorige keer het meerendeel van de tijd voor stonden en zagen hun kans om United Breda niet ongeslagen kampioen te laten worden. Voor de rest stond er niks meer op het spel want de dames van Avanti staan netjes op een verdiende tweede plaats. Het fluitsignaal klonk en aan beide kanten stond de dekking strak dicht. Beide ploegen kende elkaars spel. Helaas werden er veel klappen uitgedeeld en lag opbouwster Eva Buitenhek al na een paar minuten uit de wedstrijd. De rest van de dames bleven hun best doen. Met een aantal mooie acties van Tess Kruger en goeie safes van keepster Maartje Hellegers gingen de dames de rust in met 10-7 in het voordeel van United Breda. In de rust kregen de dames te horen om wat meer pit in het spel te brengen. Ook in de tweede helft stond de dekking goed dicht met middenblok Mandy de Boer en Demi Koppenhol. Aanvallend liep het bij de dames minder lekker, wel kwam opbouwster Mirte Kruger goed uit de verf met een aantal prachtige passeer bewegingen.

Helaas was deze keer United Breda een maatje te groot voor de dames van Avanti. En eindigde de wedstrijd met als stand 23-15 voor United.

Doelpunten: Mirte Kruger 4 - Tess Kruger 4 - Demi Koppenhol 3 - Renee van Vught 3 - Mandy de Boer 1

Ondanks dit verlies mogen de dames enorm trots zijn met hun tweede plaats! Een prima seizoen gedraaid met enorme groei fysiek, maar ook zeker mentaal. Onder begeleiding van hoofdtrainer Luke Koppenhol en assistent trainer Tonnie Moonen hebben de dames dit seizoen met hun nieuwe selectie weer hard gewerkt aan hun kracht en conditie. Tijdens de wedstrijden hebben de dames samen met coaches Rob Jansen en Lieke Elshout altijd alles proberen te geven. Namens het hele team willen de dames hun staf bedanken voor alles wat ze voor hun hebben betekent dit zaalseizoen! Op naar het nieuwe seizoen, op naar die eerste plaats!