Dames Avanti spelen gelijk tegen ongeslagen koploper United Breda

United Breda DS2
22-01-2017

Scheidsrechter:   Frishert, J
Afgelopen zondag 22 januari speelde Avanti een zeer spannende wedstrijd tegen koploper United Breda. De dames van Software Society /Avanti DS1 staan op een sterke tweede plaats in de poule. In een eerder duel tegen Breda verloor Drunen met 25-21. Het zou dus een uitdagende pot worden tegen de ongeslagen koploper.

De dames begonnen sterk in hun dekking met een krachtig blok. Door samenwerking in de dekking en het koppie erbij te houden kon de score worden uitgebreid naar 7-3. Dit kwam ook door het verbazend goeie keeperswerk van Maartje Hellegers. In de aanval is er gevarieerd spel gespeeld door de opbouwers en cirkellopers. Naarmate de eerste helft vorderde kwam de frustratie bij United Breda waar de dames profijt uit haalde. Het Publiek smulde van het mooie spel. Zo ging Avanti na een super eerste helft de rust in met 13-8. Het advies: blijf sterk in de dekking, werk VOOR elkaar, sluit op tijd bij en laat ze maar schieten van afstand. De tweede helft begon minder doordat de opbouwers in de aanval werden uitgedekt. Hierdoor was er verwarring op het veld maar door de individuele kwaliteiten van de dames bleven ze scoren. Met nog een paar minuten op de klok was het 20-18 voor de dames van Avanti. Toen kwam Breda in opmars en stond het ineens 21-20. In de laatste minuut legde de scheidsrechter de wedstrijd stil. De stand klopt niet, tijdwaarneming en de eigen bank van de dames van Avanti hadden ook 21-20. Toch besloot de scheidsrechter de stand naar 21-21 te zetten.

Uitspelen, dat was het plan, de dames van Avanti waren in de aanval. Met nog 30 seconde op de klok kwam er een 7-meter penalty voor de dames thuisspelend Drunen. Vol spanning werd deze helaas niet benut. De dames lieten hun koppen niet hangen en gingen voor gelijkspel! Terug naar de dekking en dicht houden die boel! Met nog 1 seconde op de klok kwam een sterke schutter van Breda omhoog voor schot, de cirkelloopster Demi Koppenhol greep in wat uiteindelijk resulteerde in een voor penalty en een rode kaart voor Demi. Met nog 1 seconde op de klok stond Breda klaar voor de penalty, stand 21-21. Het uitzinnige publiek was even muisstil.
In het doel, Maartje Hellegers, en wat doet ze? Ze pakt hem!!! De ongeslagen nummer 1 is niet meer ongeslagen! En dit werd gevierd!
Doelpunten: Demi Koppenhol 7x, Eva Buitenhek 5x, Tess Kruger 4x, Janneke Musters 2x, Marit Tielemans 2x, Mandy de Boer 2x.