Blauw-Wit F1 –Avanti F3

Avanti DMW2 (d)
13-03-2019

Scheidsrechter:   A (Ancke) Sikkers
Het was vroeg opstaan vanochtend. Maar de spelertjes waren er helemaal klaar voor.
Na het fluitsignaal gingen ze gelijk goed van start. Guusje begon als keeper en hield veel ballen tegen. Na 5 minuten kwam Blauw wit op voorsprong en snel erna maakten ze 2-0. Avanti maakt hierna een paar mooie aanvallen, maar ze weten niet te scoren. Wel weten ze veel ballen te onderscheppen en ook Lisa als keeper houdt veel ballen tegen. Ze kunnen echter niet voorkomen dat Blauw-Wit uit loopt tot 5-0. Na de rust komt komt Blauw-Wit nog op een 6-0 voorsprong, maar dan gaat Avanti los en zijn ze niet meer te stoppen. Wies onderschept een paar goede ballen en speelt snel over naar Thijs die goed vrij stond. Na een snelle aanval scoort Guusje als eerste 6-1. Blauw-Wit gaat in de tegen aanval en loopt uit tot 8-1. Na weer een mooie aanval scoort Nienke haar eerste goal in Avanti dienst 8-2. Blauw-Wit gaat in de tegenaanval 9-2. Avanti laat het er niet bij zitten en Lisa maakt een mooie goal 9-3. Blauw-Wit komt sterk terug en loopt uit tot 11-3. Vervolgens krijgt Thomas het op zijn heupen en gooit de 11-4 binnen. Lisa volgt dit voorbeeld en maakt er 11-5 van. Thomas is nu los en gooit de 11-6 en 11-7 binnen. Hierna floot de scheidsrechter af en dat was maar goed ook voor Blauw-Wit want anders had Avanti deze wedstrijd nog gewonnen. Conclusie: Avanti speelde goed en de wedstrijd was tekort.