Roef - Software Society/Avanti

Software Society/Avanti DS1
03-12-2016

Scheidsrechter:   Laak, E van der
Dit weekend moesten de dames van Software Society/Avanti-1 op zaterdagavond naar Moergestel. Tegenstander van deze week was Roef dames 1. De eerste wedstrijd tegen deze dames was met 37-15 overtuigend gewonnen door Avanti.
Na het warmlopen en ingooien van de keepers begon de wedstrijd. In het begin verliep de wedstrijd erg moeizaam, veel kansen werden door Avanti gemist of op de paal/lat gegooid en gaven we veel kansen weg aan Roef. Na de moeizame 4-4 kwam Avanti op gang en werd er maar liefst 6x achter elkaar gescoord door snelle break-outs en mooi samenspel.
De ruststand was 10-15 in het voordeel van Avanti. In de rust werd er een goede peptalk gegeven door de coach en gingen we met veel energie van start. In de tweede helft werden er veel overtredingen gemaakt door Roef, met name op de hoekspelers, dit resulteerde in verschillende 2-minuten tijdstraffen voor Roef, en diverse strafworpen voor Avanti, die helaas niet allemaal benut werden. De verdediging stond goed waardoor Roef niet veel meer wist te scoren en kon Avanti zelf verder uitlopen. In de laatste secondes werd er een overtreding op de helft van Roef gemaakt door Avanti, met een strafworp voor Roef als gevolg.
Dit maakte echter niet veel meer uit voor de eindstand, die was 17-30 voor Avanti.