Gevochten voor het gewenste resultaat.

Avanti HS1
Internos HS2
10-04-2016

Scheidsrechter:   Millenaar, P
Afgelopen zondag speelden de heren van Avanti hun laatste wedstrijd van het seizoen. Het doel was een winst behalen met 19 doelpunten verschil. Bij een zodanig verschil in de score zouden de Avantianen zichzelf verzekeren van een tweede plaats in de ranglijst. Het altijd sterke Internos liet het echter net niet zó ver komen.
> Voor het eerst dit seizoen speelden de heren van Avanti met een zeer offensieve dekking. Gevaarlijke aanvallen van internos werden in de meeste gevallen zo al in de kiem gesmoord. Doordat de Avantiaanse verdediging stond als een huis, vond Internos slechts een paar keer de vrije man. Een van de belangrijke uitblinkers bij het offensieve Avanti was de teruggekeerde Luke Koppenhol. Na twee belangrijke achtereenvolgende blessures heeft Koppenhol zijn plek in de basis teruggevonden, en bewees op het veld van belangrijke waarde te zijn. Samen met Youri Mols en Janiek Vermeulen in de opbouw, zat de verdediging geheel dicht. Door snelle tweede fases wisten de Avantianen een aardig gat te slaan in de rust: 13-6
> In de tweede helft wisten de Avantianen dit gat flink uit te breiden. Door de juiste teamgeest van zowel spelers binnen als buiten het veld liet Avanti een mooie wedstrijd zien aan het publiek. In het laatste kwartier kwam Avanti pas definitief op gang. Door een mooi doelpunt van Tim van Hulten werd de stand op 25-11 gebracht. Voor Avanti was het nu er op of er onder. In een dekking van 1 op 1 brachten de heren van Avanti elkaar in stelling. 30-12 werd bereikt. Maar in de laatste beslissende minuut werd er door de leiding van de wedstrijd een geldig doelpunt afgefloten. De reden voor die beslissing blijft helaas in het ongewis. Eindstand: 30-12.
> Ondanks het niet bereiken van het behaalde dagdoel mag het zaalseizoen van Avanti toch als zeer goed worden beschouwd. Het zou een seizoen moeten worden van draaien in het midden van competitie. Toch wist het jonge team zelfs mee te doen voor het kampioenschap. Een seizoen om trots op te zijn.
Doelpuntenmakers: Youri Mols 8x, Janiek Vermeulen 6x, Joep Verharen 5x, Luke Koppenhol 4x, Tim van Hulten 4x, Max Kottier 2x en Jan Elshout 1x.
10-04-2016

Wedstrijd HS1 - Internos