Tweede plaats nog steeds binnen bereik

Goodflooring HMC Raamsdonksvee
Avanti HS1
12-03-2016

Scheidsrechter:   Bongers, H
Wedstrijdverslag HMC – Avanti

Strijd om 2e plaats nog niet beslecht.

De heren 1 van handbalvereniging Avanti uit Drunen moesten zaterdagavond aantreden tegen de mannen van HMC uit Raamsdonksveer. Inzet was de 2e plaats in de rangschikking.
Na een goede start, met een prima spelende Janiek Vermeulen die helaas uitviel met een afgebroken tand, nam Avanti het initiatief en liep uit naar een voorsprong van 8-13. Helaas kwamen we toen in een mindere fase en gingen we de rust in met een gelijke stand: 15-15.
Nadat de coach, Angelique Kruger, in de rust wat wissels had doorgevoerd konden we aan de 2e helft beginnen. Helaas kwam Avanti slecht uit de kleedkamer. HMC begon sterk en liep uit naar 26-21 met nog maar 10 minuten te spelen! De heren van Avanti rechtte de rug om het gat te dichten. Mede dankzij Luke Koppenhol, die na een langdurige blessure zijn rentree maakte en door enkele cruciale reddingen, waaronder een 7-meter worp, van doelman Mathieu Kuypers kwam Avanti langzaam dichterbij. Het werd 26-24, 28-27, 29-28 en uiteindelijk kwam de einstand van 29-29 op het bord door een benutte strafworp van Youri Mols.
De 2e plaats is dus nog steeds binnen bereik met nog 3 wedstrijden te gaan.
Doelpuntenmakers: Youri Mols 11x, Janiek Vermeulen 5x, Joep Verharen 4x, Tim van Hulten 3x, Max Kottier 2x, Luke Koppenhol 2x, Jan Elshout 1x en Bjorn Coenen 1x.