Kwartfinale bekercompetitie DAJ

Avanti DA1
Aristos (B) DA1#

Scheidsrechter:   Frishert, J
Gespannen koppies, zo kwamen de meiden van Avanti de sporthal binnen voor de kwartfinale van de bekercompetitie tegen Aristos uit Best. De tegenstander was onbekend, dus dat bracht extra spanning. In het begin speelden de meiden van Avanti geconcentreerd en werd met scherp geschoten. Voordat Aristos het in de gaten had, stond Avanti met 5-1 voor. Vooral Demi, die de ballen strak aangespeeld kreeg van Eva, scoorde vanaf de cirkel er lustig op los. De aanval draaide prima en door fraaie doelpunten uit de hoek van Marit en strakke acties van Mirte bleef Avanti scoren. Aristos wist inmiddels het doel ook beter te vinden, maar kwamen in de eerste helft niet echt dichter bij, mede omdat de verdediging van Avanti goed dicht zat. Ruststand 19-11 in het voordeel van Avanti. Na de rust kwam Aristos beter uit de startblokken en door de snelle tegenaanval van hen werden de meiden van Avanti met de neus op de feiten gedrukt. Aristos kwam in die periode wel tot scoren terwijl de meiden van Avanti veel kansen misten. Door goed samenspel en de peptalk van de coaches wisten de meiden van Avanti zich er door heen te slepen, waardoor de winst, 27-19, in Drunen bleef. Op weg naar de halve finale.

Bekerwedstrijd Dames A