Een brug te ver.

20-02-2016

Scheidsrechter:   Pijnenburg, S
Teamverslag United Breda – Avanti

Een brug te ver voor Avanti

Afgelopen zaterdagavond traden de heren van Avanti aan voor de wedstrijd tegen United Breda. Inzet: de eerste plaats in de competitie. De wedstrijd kende een stormachtig verloop, waarbij Avanti in de slotfase niet in staat was om de overwinning naar zich toe te trekken.
Beide partijen kende een gelijke start. Zowel United als Avanti stonden verdedigend stabiel en hadden moeite met het creëren van volledige kansen. Door break-outs van Avanti enerzijds, en 7-meter worpen van United anderzijds, ging de wedstrijd voor de neutrale toeschouwer boeiend van start. Maar in de tweede fase van de eerste helft verslapte Avanti. Door technische fouten en break-outs tegen kregen de jonge Avantianen een flinke slag toegediend. Met zeven doelpunten verschil ging Avanti de rust in.
Maar wie dacht dat Avanti met deze achterstand de bietenbrug op ging, kwam bedrogen uit. De tweede helft ging vurig van start, waarbij Avanti de wedstrijd goed controleerde. Na een kwartier stond Avanti nog maar 5 doelpunten achter. Door de ervaren inbreng van Jan Elshout knokten de jonge honden van Avanti zich nog verder terug. Door verschillende mooie aanvallen lieten ze United verward achter. Avanti wist vervolgens de stand nog terug te brengen naar een stand van 24-24.
In de slotfase van de wedstrijd kwam Avanti toch wat ervaring tekort. Na twee loepzuivere ballen van United werd de score ten slotte uitgebreid in het voordeel van United. Ondanks de nederlaag mogen de heren van Avanti toch trots op zichzelf zijn. De inzet en strijdlust waren fantastisch om te zien. Op naar de volgende wedstrijd!
Scores: Youri Mols 9x, Joep Verharen 5x, Tim van Hulten 5x, Dirk Bergmans 2x, Max Kottier 2x, Jan Elshout 1x en Lars van Doremalen 1x.