Sportieve plicht gedaan

14-02-2016

Scheidsrechter:   Schillemans, T
Teamverslag HV Avanti – HV Heerle

Afgelopen zondag deden de heren van Avanti hun sportieve plicht door te winnen van de hekkensluiter Heerle. De ploeg van Angelique Kruger, Arno van Nistelrooij, Nico Pol en Theo van Hulten speelde een wispelturige wedstrijd met twee verschillende helften.
De eerste helft begon goed met sterk spel van Avanti. De verdediging van de jonge Avantianen stond goed en er waren weinig problemen. Door middel van snelle uitbraken wisten Youri Mols en Max Kottier er vliegensvlug veel doelpunten in te prikken. Toch zakte Avanti in het tweede deel van de eerste helft terug en dit resulteerde in een ruststand van 13-12.
In de tweede helft speelde Avanti een stabielere wedstrijd. De verdedigende fouten werden er uit gehaald. Aanvallend werden de kansen beter afgerond en Avanti kwam daardoor al snel op een voorsprong van 5 doelpunten. De stand werd vervolgens nog verder uitgebreid: door mooie doelpunten van Lars van Doremalen en Joep Verharen werd de wedstrijd beslist in het voordeel van de thuisploeg: 27-16.
Aankomende zaterdagavond spelen de Heren van Avanti een wedstrijd tegen de koploper United Breda. Het belooft een mooie en spannende wedstrijd te worden, uit in Breda. Bij winst nemen de Avantianen de koppositie over! Supporters zijn uiteraard van harte welkom! Doelpuntenmakers: Youri Mols 10x, Joep Verharen 6x, Max Kottier 5x, Jan Elshout 1x, Lars van Doremalen 1x, Janiek Vermeulen 1x, Tim van Hulten 1x, Bjorn Coenen 1x en Thom van Wanrooij 1x.