DA1 Habo- Avanti

Habo '95 DA1
Avanti DA1
24-01-2016

We moesten vandaag tegen de DA-jeugd van Habo uit Boekel. De thuiswedstrijd hadden we wel gewonnen, maar het was toen een leuke pittig pot dus dat zou vandaag niet anders worden. Habo ging de eerste helft voortvarend van start en voordat we het wisten stonden we met 7-2 achter. De aanval liep niet helemaal zoals normaal, de meiden van Habo verdedigden zeer fysiek en dat bracht ons uit ons goede doen. Verdedigend stond het ook absoluut niet goed. Gelukkig begon het, na wat omzettingen, in het tweede gedeelte van de eerste helft te lopen en konden we goed bijkomen. De ruststand was dan ook 13-12. In de kleedkamer kregen we een goede uitleg en peptalk van onze coaches en daardoor begonnen we sterk aan de tweede helft en gingen we weer ons eigen spel spelen. We kwamen steeds weer tot scoren met mooie aanvallen en snelle breaks. In de laatste 5 minuten stonden we, door een miscommunicatie, nog wel 2 minuten met maar 4 meiden in het veld. Gelukkig kwam Habo in die tijd maar 1 keer tot scoren. In de tweede helft hebben we als team heel hard gewerkt en verdienden we dan ook de overwinning. Ik ben echt super trots op mijn team.