Degelijke pot handbal!

17-01-2016

Scheidsrechter:   Bongers, H
Teamverslag HS Avanti 1 – HS De Beuk 1

Afgelopen zondag boekten de Avantianen van Heren 1 hun tweede overwinning van het nieuwe jaar en verzekerden zich van de tweede plaats in de ranglijst. Het altijd lastige de Beuk was er in de eerste helft van het seizoen met de punten vandoor gegaan en de Avantianen waren daarom uit op sportieve revanche.
Vanaf het eerste fluitsignaal speelde Avanti geen moment met de handrem er op en dit zorgde ervoor dat er meteen een gat werd geslagen in de score. Door een nette 13-6 van Tim van Hulten werd de basis gelegd voor een degelijke handbalpartij. De verdediging werd daarbij goed georganiseerd door Ralph Brekelmans, er vielen bijna geen tegendoelpunten. Avanti gaf nog even flink gas en de score werd voor de rust uitgebreid naar 16-9.
In het begin van de tweede helft ontnamen de Avantianen de Beukelingen hun laatste sprankje hoop op een overwinning. In een hoog offensief tempo speelden ze hun tegenstander van de mat en bouwden de score uit naar 29-9. Een kwartier lang vielen er geen tegendoelpunten, te danken aan goed verdedigend werk. Zelfs in ondertal spelend, wisten de Avantianen hun weg te vinden naar meer doelpunten. Mooi samenspel van Janiek Vermeulen, Youri Mols en Tim Tielemans zorgde voor mooie goals in het laatje. Joep Verharen schoot daarbij zo scherp als Messi op een goede dag. Door snelle break-outs van Max Kottier en Dirk Bergmans op de vleugels, werd de score vervolgens uitgebreid naar een maximum. Werner van Delft leverde in de slotfase van de wedstrijd nog fraai keeperswerk af, en dit resulteerde in een eindstand van 41-14.
Aankomende donderdag spelen de jonge Avantianen thuis een bekerwedstrijd tegen de hoofdklasser Apollo uit Son. Er staat niets op het spel, behalve een mooie pot handbal om leuke dingen te laten zien. Kom daarom in groten getale naar Sporthal Onder de Bogen, om Avanti te steunen. Aanvang: 19.15.
Scores: Joep Verharen 7x, Max Kottier 7x, Youri Mols 6x, Tim van hulten 5x, Tim Tielemans 5x, Dirk Bergmans 3x, Ralph Brekelmans 3x, Jan Elshout 2x, Janiek Vermeulen 2x en Lars van Doremalen 1x.