Avanti schiet uit de startblokken

RED-RAG Tachos/Witte ster HS3
Avanti HS1
02-10-2016

Scheidsrechter:   Maas, R
Avanti schiet uit de startblokken. De heren van Avanti kenden in de maand september een intensieve voorbereiding met looptrainingen in de duinen en tactische zaaltrainingen. In de verschillende oefenpartijen konden de heren hun vorm van vorig seizoen weer oppakken. Geheel in het nieuw gestoken door sponsoren, rondden de Avantianen de voorbereiding in een goede vorm af. Afgelopen zondag moesten de heren hun vorm laten zien in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. In een veerkrachtige wedstrijd wisten de Avantianen twee punten buit te maken in Waalwijk.

Het begin van de wedstrijd kende een chaotisch karakter. Aan beide kanten werd er goed en offensief verdedigd en er vielen weinig doelpunten. In de laatste minuut van de eerste helft gooide Ralph Brekelmans de bal strak in het net, en zorgde voor een ruststand van 7-10 in het voordeel van Avanti. Er werd een gat geslagen dat door Witte Ster/Tachos niet meer kon worden overbrugd. Tijdens de tweede helft liet Avanti zich van zijn betere kant zien door meer doelkansen af te maken. De opbouwers Youri Mols, Luke Koppenhol en Tim van Hulten verzorgden een goede druk op de verdediging van de Waalwijkers. Met een verhoogd tempo werd het gat van 8-12 uitgebouwd naar 13-22. De score kwam vanaf dat moment niet meer in gevaar voor de heren. De wedstrijd werd gecontroleerd uitgespeeld naar een stand van 17-26. Aanstaande zondag 9 oktober spelen de heren van Avanti hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen De Sprint. Komt allen in grote getale en support de heren naar de overwinning!
Doelpuntenmakers: Youri Mols 10x, Joep Verharen 3x, Thom van Wanrooij 3x, Tim van Hulten 3x, Ralph Brekelmans 3x, Luke Koppenhol 2x en Jan Elshout 2x.