Huldigingen op Algemene Ledenvergadering

Avanti heeft twee scheidsrechters die een jubileum vieren: Hans Wassink (40 jaar) en Henk Klerks (50 jaar). Daarnaast zijn er ook 3 leden 50 jaar lid.

Hans

Hans begon in 1983 als scheidsrechter. Omdat Hans van nature rustig, weloverwogen en duidelijk is, heeft hij het in het scheidsrechtersvak zo lang volgehouden. Er zijn momenten geweest waarop het niet goed uitpakte voor Hans; hij is een keer zelfs mishandeld in het veld. Het heeft hem niet weerhouden om de fluit in de hand te blijven nemen. Daarnaast heeft Hans ook veel scheidsrechters-in-spé begeleid.

Henk

Henk is 10 jaar eerder begonnen als scheidsrechter. Omdat Henk zelf een man van de cijfers is, hebben we uitgerekend dat 50 jaar fluiten overeenkomt met ca. 2.500 wedstrijden en dus 150.000 minuten en enkele duizenden gele kaarten, rode kaarten en tijdstraffen. Ook Henk heeft veel scheidsrechters-in-spé begeleid. In het najaar staat er weer een training op het programma voor jeugdige handballers.

Samen

Hans en Henk hebben ook nog ca. 13 jaar als duo op behoorlijk niveau gefloten.

Beide heren hebben van het Nederlands Handbal Verbond een welverdiende onderscheiding ontvangen. Deze onderscheiding is voor aanvang van de Algemene Ledenvergadering uitgereikt.

Benoeming

Omdat Avanti het enorm waardeert dat beide heren zich zo lang (en vaak) als scheidsrechter en op ander vrijwilligersgebied hebben ingezet, heeft de Algemene Ledenvergadering beide heren benoemd tot Lid van Verdienste (Hans) en Erelid (Henk).

Daarnaast zijn er 3 mensen ook 50 jaar lid van Avanti: Arno van Logten, Thea van Noort en Henk Klerks. Zij werden in de bloemetjes gezet.

2023-05-13

Huldigingen Algemene Ledenvergadering

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >

In memoriam