Een nieuw seizoen

Na één van de heetste zomers in de geschiedenis staat er weer een nieuw handbalseizoen op ons te wachten. Of dit ook één van de heetste seizoenen gaat worden is natuurlijk nog maar gissen.

Wat we wel weten is dat we met Avanti een damesteam in de 1e klasse hebben. Dat is erg lang geleden en elke Avanti supporter is razend benieuwd hoe onze dames het gaan doen komend jaar. Vanuit de A jeugd kwamen ze met het kampioenschap en de Brabantse beker onder hun arm naar de 2e klasse en werden meteen al 2e, vorig jaar veroverden onze dames de titel en promoveerden naar de eerste klasse, de klasse waar zo'n beetje alle clubs uit de regio hun paradepaardjes hebben spelen. Wij weten dat ze het kunnen en dat degraderen zeker niet op het programma staat, de vraag is eerder hoe hoog ze kunnen eindigen. Onder leiding van de zeer ervaren technische staf gaat dat goed komen. De damesselectie heeft 3 spelers moeten laten gaan die gestopt zijn. Vanuit de jeugd zijn er 4 meiden toegevoegd om te gaan meetrainen en om langzaam maar zeker aansluiting te vinden op dit niveau. Wat dat betreft is Avanti gezegend want er spelen in de jeugdafdeling een aantal echte talenten die binnen een aantal jaren zullen aankloppen bij het eerste team.

Bij de heren zijn ook een aantal spelerswisselingen in het eerste team. De heren knokken elk jaar richting promotie maar telkens is er wel een team net even sterker en lukt het maar niet om uit die 2e klasse weg te komen. Maar als dit team compleet is kunnen er mooie dingen gaan gebeuren. Met deze technische staf bij de heren aan het roer hebben we het volledige vertrouwen dat hier gewerkt wordt aan de toekomst en een kampioenschap.

De recreanten zijn dit jaar ook weer goed vertegenwoordigd, een herenteam wat zijn titel gaat verdedigen en 2 sterke damesteams...maar het gaat natuurlijk ook vooral om de lol en de gezelligheid bij deze teams vol met oude coryfeeën.

Dit jaar helaas geen A-jeugd bij Avanti maar wel een dames en heren B-team. De heren zijn sterk en zeer compleet en zijn hongerig na het kampioenschap van vorig jaar. Deze heren trainen veel en hard om straks de aansluiting naar de heren senioren te maken. De dames zijn komend jaar 1e jaars B en zullen hard moeten knokken om het hoofd boven water te houden. Samen met een nieuwe trainster en goede begeleiding gaat dit zeker lukken. Niet voor niets is dit team al eens geprezen om hun teamspirit en dat gaat zich de komende jaren zeker uitbetalen.

Avanti heeft het geluk dat ze een fantastisch grote groep jeugdspelers heeft, de D, E en F afdeling is lekker vol met veel teams en enthousiaste ouders. We hebben 2 D-teams, 3 E-team en 3 F teams en het groeit nog steeds!!! Geweldig en vooral heel leuk om te zien.

Met maar liefst 17 teams gaan we de verschillende competities in. Het gaat goed met Handbalvereniging Avanti. Waar we om ons heen clubs en teams zien fuseren is dat bij Avanti gelukkig niet nodig. Dat is de verdienste van onze spelende leden, begeleiding, drijvende krachten en ouders.

We zijn er klaar voor: Seizoen 2018-2019...Let's Go!!!

Namens technische zaken,

Dave de Boer

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >