Dames 1 kampioen

Voor de kampioenswedstrijd hadden de dames van Avanti als zowel de dames van DOS’80, stalen zenuwen nodig. Beiden konden afgelopen zondag de titel binnenhalen. Uiteindelijk trokken de Drunense strijders aan het langste eind. Dames, wat kunnen wij trots zijn op onszelf! Er werd geknokt voor ieder punt en hard samengewerkt om ieder tegendoelpunt te voorkomen. Het allerbelangrijkste: We moedigden elkaar aan om het beste in elkaar naar boven te halen.

Het fluitsignaal klonk; de zenuwslopende wedstrijd ging van start. De volle tribunes werden doodstil, tot het moment dat Tess Kruger de openingsgoal voor Avanti zette. Iedereen ging uit zijn dak! De Drunense dames openden sterk, want er volgende al snel een spetterende goal: 2-0. Avanti had echter niet veel tijd om te genieten van de voorsprong, want voor ze het wisten stond DOS’80 alweer aanvallend klaar. De verdediging stond als een muur, met daarachter de penaltykiller van de wedstrijd: Maartje Hellegers. DOS’80 moest van goede huize komen, wilden ze hier doorheen breken. De Heesche dames wisten hier een enkele keer in te slagen. Ze speelden immers niet voor niets deze titelstrijd. Toch bleef Avanti sterk overeind staan en zorgden de dames ervoor dat het verschil minimaal 1 punt was op het scorebord. Ruststand: 8-6.

Het kampioenschap was voor Avanti dichtbij, maar de wedstrijd was nog niet gespeeld. Een kampioenswedstrijd zou een kampioenswedstrijd niet zijn als de spanning om te snijden was. De dames maakten het wel héél spannend toen ze DOS’80 terug lieten komen tot een gelijke stand: 9-9. Aan Avanti was het nu de taak om de focus vast te houden en elke kans met volle overtuiging te benutten. De dames hadden nog altijd hun vizier op scherp staan, maar de vermoeidheid sloop er wel in. Dit was immers een zware wedstrijd in alle opzichten. Toch was er maar één doel voor ogen en dat was promoveren. Een gelijkspel was al genoeg. De stand stond op 15-14 met nog 5 minuten te gaan. De Drunense dames moesten alles uit de kast halen. Toch pakte DOS’80 een punt door een snelle tegenaanval: 15-15. De laatste aanval werd ingezet door Avanti. Deze aanval verliep niet naar wens, waardoor DOS’80 in bezit kwam van de bal en een tegenaanval in zette. Gelukkig werd de bal onderschept en kon Avanti het kampioenschap met beide handen aanpakken: Een verdiende overwinning!

Wat hebben wij een top team! De laatste wedstrijd moest uit het puntje van onze tenen komen, maar ieder heeft haar kracht laten zien en dat was genoeg voor de promotie! Volgend zaalseizoen zal Avanti in de 1ste klasse te bewonderen zijn. Helaas moeten we dan afscheid nemen van Janneke Musters en Daniëlle Schapendonk. Dames ontzettend bedankt voor dit prachtige seizoen! Onze dank gaat uit naar trainer Luke Koppenhol en de coaches Lieke Elshout en Rob Jansen. Niet te vergeten de trouwe streepjeszetter: Julia Lommers, BEDANKT!
Dan rest ons slechts een paar laatste woorden! 1ste klas: MEIDEN LET’S DO THIS!
10-04-2018

DS1 kampioen

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >