Avanti E2 walst over H.M.C. heen

Avanti E2
Goodflooring/H.M.C. Raamsdonksveer E3 (g)
15-02-2020

Scheidsrechter:   P. (Pascal) Knol
Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd voor de Avanti E2 in het teken van een goed herstel na de nederlaag van afgelopen week. Slachtoffer van de Drunense dadendrang moest H.M.C. uit Raamsdonksveer gaan worden.

Na een goede warming-up stonden onze Avantianen om 12.20 uur klaar voor de beginworp. Beide teams begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd en het was aan onze keepster Noortje te danken dat H.M.C. niet direct op voorsprong wist te komen. Twee schoten op goal in de eerste minuut wist zij, door zichzelf goed te positioneren, onschadelijk te maken. Voor Avanti was dit het teken om het gaspedaal in te drukken.

Met agressiever spel in de duels en mooie aanvallen werd het scorebord goed aan het werk gezet wat resulteerde in een 8-1 voorsprong halverwege de 1e helft. Slechts één tegendoelpunt dankzij sterk verdedigend spel. Aan de andere kant wist Avanti keer op keer een snelle uitbraak te verzilveren met een goed geplaatst schot. Richting het rustsignaal kwam H.M.C. wat beter in het spel. Er vielen aan beide zijdes nog enkele mooie doelpunten en na 20 minuten handballen stond er een ruststand van 10-4 op het scorebord.

Avanti zat goed in de wedstrijd, maar mocht verwachten dat H.M.C. niet zomaar op zou gaan geven. Scherpte en focus was dan ook zeker nog gewenst in de 2e helft. Zoals verwacht leverde de tweede helft een gelijk opgaand spelbeeld op. H.M.C. werd feller in de duels en wist enkele keren goed door de verdediging te snijden. Gelukkig bleef Avanti met degelijk spel en scherpte voor het doel haar doelpuntjes mee pikken. De ruime voorsprong kwam niet meer in gevaar.

Na 40 minuten fanatiek handbal en een goede werklust wist de E2 een dik verdiende zege te behalen. Met maar liefst 21-10 werd H.M.C. terug naar huis gestuurd. Vandaag viel er niks te halen en bleven de punten in Drunen.

Een compliment aan alle speelsters. Iedereen heeft zich vandaag goed laten zien. De verdediging stond als een huis en de aanval was vandaag “on fire”.

We mogen nu gaan genieten van een welverdiende vakantie. Op 8 maart staat de eerstvolgende wedstrijd op het programma tegen Tachos uit Waalwijk.