Een slordige wedstrijd

H.C.B. '92 E1 (g)
01-02-2020

Scheidsrechter:   J. (Joshua) Zhou
Op zaterdag 1 februari was het E1 team van HCB ’92 vanuit Boxtel naar Drunen afgereisd om het op te nemen tegen Avanti E2.

Klokslag 11.35 luidde het fluitsignaal en direct liet Avanti met twee aanvallen merken wat voor vlees ze in de kuip hebben. Helaas werd de bal beide keren gestopt, maar de toon was gezet.
Lisa stond op doel en ze wist netjes een paar goed gemikte ballen uit het doel te houden.
Na tien minuten ging het tempo bij de tegenstander wél omhoog en HCB’92 werd zichtbaar sneller en feller.
Wat beloofde een mooie wedstrijd te worden, veranderde in chaotisch en rusteloos spel van de Avanti-meiden.

De verdediging verliep slecht en elke aanval eindigde met een foutje, een vergissing of schot in handen van de keeper, die het overigens goed deed. Het werd al snel 0-2.
Voor de rust wist Jente nog een voordeel te halen uit een foutje van de tegenstander en maakte zij het eerste doelpunt voor Avanti. Goed gedaan Jente.
Op moment van rust was het 1-2 voor HCB’92. En tijd voor een goed gesprek met de coaches Harold en Annemiek.
De onrust was inmiddels ook flink -en hoorbaar- doorgedrongen op de tribune nu de meiden duidelijk een veel mindere wedstrijd speelden dan we gewend zijn.

De tweede helft stond Naomi op doel. Doelpunten volgden elkaar in tempo op. In de eerste seconde kregen we meteen een doelpunt tegen, maar het antwoord kwam met 4 prachtige doelpunten op rij. Het werd 2-3, 3-3, 4-3 en 5-3. Even leek Avanti zich herpakt te hebben, maar het was maar voor even, want toen was het echt over.
Er volgden twee veel te makkelijke doelpunten voor HCB'92, gelijkspel. Avanti had geen controle meer op het veld. Shoot-outs voor Lisa en Wies wegens overtredingen maakten nog 7-5. Maar Avanti maakte te veel fouten. HCB'92 speelde veel gecontroleerder en verdedigde sterk. Maar liefst vijf keer wist de tegenpartij nog te scoren voor het eindsignaal. En daarmee werd het 7-10.

De meiden van Avanti speelden deze wedstrijd te gehaast, ze lieten nauwelijks goed samenspel zien, maakten veel slordige foutjes en de tegenpartij had geen enkele verdediging te vrezen door Avanti. De E2 had zichtbaar geen goede dag vandaag.

Volgende week, 9 februari zullen ze van betere huize moeten komen, dan spelen ze uit tegen HMC uit Raamsdonksveer.