Avanti D2 pakt de volle winst tegen Oosterhout

O.H.C. '01 D1 (g)
14-12-2019

Scheidsrechter:   R. (Roel) van Bladel
Het is zaterdag 14 december 14.05 uur. De meiden van Avanti D2 spelen vandaag tegen OHC uit Oosterhout. Het wordt weer eens tijd voor een overwinning. De afgelopen 3 wedstrijden waren best wel taai. OCH start met een snelle 1-0. En door. Daar is Faya met de 1-1. Mooie actie. De bal vangen en vasthouden blijkt voor Avanti een uitdaging aan het begin. Twee mooie doelpunten van Faya kort achter elkaar: 3-1. OHC met de tegenstoot: 3-2. En weer een gave bal van Faya: 4-2. En nog een! Beike probeert het met een geplaatst schot. Net over. Dan Ruby mooi raak. En OHC tweemaal met een snelle tegenaanval: 5-6. Avanti tweemaal (Ruby en Faya): 5-8. Mooi samenspel! De nummer 10 van OCH is gevaarlijk goed. Nienke grijpt tweemaal mis bij haar harde schoten op doel. Gelukkig blijft Avanti ook lekker scoren: 6-12. En daar is Beike met een heerlijk doelpunt: 6-13. Avanti staat goed te verdedigen in deze fase van de wedstrijd. Beike knalt de bal op de paal, daarna Faya met de 6-14. En Lynn met een heel fijn schot vanaf de rechterhoek: 6-15. OHC komt met een snelle tegenaanval, maar Nienke blokt keurig. Beike net voor rust: 6-16. Na de rust ontstaat er lichte paniek in het publiek: er staat geen keeper in het doel! Rustig aan, komt goed. Ruby is er klaar voor. Djenna onderschept de bal mooi op het middenveld. Celine weet net niet te scoren. Maar daar is Lynn vanuit de hoek: 6-17. En Celine nu wel raak: 6-18. En door, daar is Faya met 6-19. Het gaat hard nu. Faya onderschept weer en boem! 6-20. En dan Celine, ze “beukt” er dwars door heen: 6-21. Eva wordt stevig geduwd, maar laat zich niet op zij zetten. Avanti blijft aanvallen. Maar ook OHC pakt nog wat doelpunten mee Nienke komt met een verrassende boogbal en scoort de 22e. Ook Maartje probeert het, jammer schot wordt afgestopt. Beike scoort 9-23 en 9-24. Avanti neemt even wat gas terug, en OHC ziet meteen een paar keer haar kans: 12-24. In de slotfase gaat Avanti nog een paar keer los, maar het scoren gaat niet meer zo eenvoudig: over, naast, geblokt en op de paal. Maar de overwinning is daar: 12-24. Goed gespeeld! Fijne kerstvakantie allemaal. Tot zaterdag 4 januari om 14.30 uur.