Herbstmeister (tenminste voor 1 week!)

Avanti DMW1
United Breda/Orion R DMW1 (d)
12-12-2019

Scheidsrechter:   R (Rolf) Kruger
Normaal gesproken maakt onze razende reportster een verslag van onze wedstrijden, maar zij was gisteren niet aanwezig bij de wedstrijd. Dus neem ik het stokje eenmalig over.
Donderdagavond 12 december 22.00 uur, DMW1 Avanti - United Breda. Wij mochten weer op de "heerlijke" tijd een wedstrijdje ballen. Helaas hadden we 2 personen die afwezig waren, dus kwamen Wieke en Wendy van het andere team ons versterken. Op de donderdag zelf kwamen er nog afmeldingen van Connie en Debbie, dus Suus (die eigenlijk zou coachen) nam ook haar spullen mee.
Eigenlijk zou Kelly gaan keepen, maar we zagen Maartje in de sporthal en die wilde wel gaan keepen. Zo hadden we nog 1 opbouwster meer.

De wedstrijd begon en Ester scoorde gelijk de 1-0. Zo, zeiden we tegen elkaar, we hebben in ieder geval voor gestaan. United Breda is een jonge ploeg, die veel break-outs willen lopen. We spraken af dat we rustig aan zouden doen en niet mee zouden gaan met het tempo van United Breda. Iets waar we goed in zijn..... Gelukkig resulteerde dit in een 5-1 voorsprong en als alle ballen die tegen de paal er ook in waren gegaan, hadden we dik voor gestaan. Helaas kwam United Breda ook op stoom en was de rust 6-5.

In de rust afgesproken dat we lange aanvallen zouden spelen en rustig zouden opbouwen. In de verdediging moesten we er staan. United Breda zou steeds meer breaks lopen dus dat moesten we tegen houden. Nou, dat is gelukt.
Wat hebben we lekker gespeeld de 2e helft. We stonden er in de verdediging en aanvallend waren we goed bezig. Ik heb wissels gezien tussen Kelly, Ester en Suus. Maar ook dat Lieke zo vrij als een vogeltje stond en heerlijk kon scoren. En kwam er een keer een bal door dan stond Maartje haar "mannetje". Na 2x 25 minuten stond de eindstand op het bord: 16-12!

Na een lekkere douche hebben we de derde helft gevierd bij Henk aan de bar! En natuurlijk hebben we ook die gewonnen!