Alweer gewonnen!!

Avanti F1
Taxandria F1
19-01-2019

Zaterdag 19-01 moest onze F1 van Avanti thuis om 12.45 uur aantreden tegen de nummer 2 Taxandria uit Oisterwijk.
Iedereen was aanwezig bij deze topper.
Van de uitwedstrijd wisten we dat het een goede tegenstander was en dat we scherp moesten zijn anders zou het wel eens lastig kunnen worden.

De fluit gaat en de strijd is begonnen. Lenny start in de goal.
Eerste aanval en Lenny krijgt een mooie bal van rechts en maakt een doelpunt. Volgende mooie aanval er gelijk overheen en Lynn scoort 2-0.
We zijn pas 2 minuten bezig en het spel gaat op- en neer maar door 2 mooie doelpunten waarvan 1 met een sprongschot van Lisa lopen we uit naar 4-0.
Taxandria probeert wel iets terug te doen maar door goed verdedigend werk van Bram en Thijs wordt een tegendoelpunt voorkomen.
Avanti speelt goed over en zoekt steeds de vrije speler door van links naar rechts het spel te verplaatsen. Hierdoor kan Lisa de 5 -0 maken.
Taxandria blijft het proberen en vindt eindelijk een gaatje in de verdediging van Avanti en scoort tegen.
Door goed verdedigend werk van Lynn, Bram en Thijs gaat de bal snel naar Lisa die 2 keer kan scoren.
We lopen flink uit maar Taxandria blijft ook gevaarlijk en scoort 2x achter elkaar.
Avanti gelijk weer in de aanval en Bram gooit tegen de paal. Doordat de bal terug in het spel komt kan Lisa de 8-3 maken.Een goal van Lenny volgt en het is al 9-3.
Noortje, Lotte en Wies komen in het veld en het spelbeeld verandert niet. We blijven goed overgooien en de bal steeds verplaatsen.
Wies mist net, maar de aanval was goed opgezet door Noortje.
Avanti blijft gretig. Wies onderschept een bal en probeert deze met een prachtige actie over de grond de goal in te krijgen.
Taxandria scoort tegen. Avanti blijft mooie aanvallen opzetten maar de pogingen van Lotte en Noortje willen er maar niet in.
Uiteindelijk weet Lotte met een mooie lob over de keeper het net te vinden.
Het harde werken wordt beloond. De stand is dan 11-4.
Het spel blijft op- en neer gaan en Lenny heeft een paar goede reddingen in de goal. Noortje, Wies en Lotte zien hun poging net niet goed vallen.
Net voor rust scoort Taxandria twee keer tegen en we gaan rusten met 11-6.

Lisa start tweede helft in de goal. Bram, Lotte, Wies en Lynn starten in het veld. We blijven aanvallen en het schot van Lotte wordt hard geblokt. Avanti weet het net helaas een aantal minuten niet te vinden. Uiteindelijk scoort Lotte met een prachtige effectbal. Het spel blijft op- en neer gaan en Taxandria scoort het 7e doelpunt. Daarna scoren Wies en Lotte 2 doelpunten voor Avanti. Thijs staat goed te verdedigen en gooit de bal snel naar Noortje. De keeper van Taxandria staat goed te keepen en houdt de bal tegen.
Lenny scoort de volgende aanval en daarna volgen 2 doelpunten van Lisa. Taxandria geeft nog niet op en scoort een doelpunt. Noortje heeft vandaag geen geluk met de bal en gooit tegen de paal. Lenny pakt de laatste 2 doelpunten door de ballen te onderscheppen op het middelveld.

Eindstand 20-8

Het was een mooie wedstrijd! Voor de reporter was het hard werken om alles goed bij te houden.
Grote complimenten voor het goede samenspel!!

Groetjes Lenny.