Zephyr - HV Avanti

Avanti F1
13-01-2019

Beste Handbal liefhebbers,
Op zondag 13 januari was het weer zover, de tweede wedstrijd van het jaar. We moesten om 8.30uur vertrekken naar Schijndel om een wedstrijd te handballen om 9.30uur. Lynn was er vandaag niet bij dus de rest moest een tandje erbij zetten omdat op te vangen.

Aangekomen in Schijndel, bij handbalvereniging Zephyr, waren we al gelijk jaloers. Ze hadden daar gewoon een sporthal met twee grote hallen, zoals wij die ook graag gehad zouden hebben. Na het omkleden in één van de vele kleedkamers, werden onze handballers van de F1 al gerust gesteld, want de hele grote jongen die de vorige keer zo hard speelde was er vandaag niet bij. Na het warmlopen was iedereen scherp en mocht Bram in het doel beginnen.

Na een paar minuten spelen kwamen we er al achter dat het geen spannende wedstrijd zou worden. We konden erg makkelijk scoren en zagen dat er bij Zephyr vooral beginners in het veld stonden. Er werd makkelijk gescoord en Bram hield het doel goed leeg. Hierdoor gingen we met 0-14 de rust in. Hierom hebben we besloten om wat afspraken te maken. Avanti mocht in de tweede helft niet meer op een leeg doel gooien. Zephyr mocht al hun spelers in het veld zetten (was er 1 extra). En er moest eerst goed rondgespeeld worden voordat er een doelpunt gemaakt werd. De scheidsrechter was hiervan op de hoogte dus floot hier ook voor.

In de tweede helft ging Noor in het doel. Ook Noor stond goed te keepen net als Bram in de eerste helft. Bij Avanti werd goed rondgespeeld en de nodige punten werden weer gescoord. Uiteindelijk had aan het einde van de wedstrijd iedereen gescoord, wat altijd leuk is natuurlijk. We vonden het ook leuk dat Zephyr toch nog een puntje wist te scoren. De eindstand kwam uiteindelijk uit op 1-22. De conclusie was dat we vandaag een stuk sterker waren dan de tegenstander. Dit was ook logisch omdat ze bij onze F1 al een stuk langer handballen dan bij Zephyr. Gelukkig zagen we dat de speelsters van Zephyr het wel leuk hadden gehad en niet sip van het veld gingen.

Groeten Lisa