F1 op koers!

Avanti F1
24-11-2018

Wedstrijd F1 GHV – Avanti
De voorbereiding van de tegenpartij was niet zo heel goed aangezien er geen scheidsrechter was. Gelukkig zat er op de tribune een geoefend scheidsrechter (Lars van Loon) die bereid was de wedstrijd te fluiten. Dit heeft hij uiteraard voortreffelijk gedaan. De wedstrijd werd niet zo goed begonnen door Avanti. Er werd niet zo goed verdedigd, er werden geen sprongschoten gemaakt en er werd niet in de hoekjes geschoten. Soms werd de bal zo bij GHV in de handen gegooid. Noortje was gelukkig nog scherp en gooide in het begin toch een paar ballen er in waardoor de tegenpartij niet meer scoorde dan wij. Ook Lotte was scherp in het doel en kon een paar belangrijke ballen tegenhouden. Aan het einde van de eerste helft toen begon het wel een beetje beter te worden. Ze werden allemaal iets scherper en er werd weer wat gescoord. Uiteindelijk gingen we met 3-6 de rust in.
In de rust werd er door Harold en Annemiek een hartig woordje gesproken dat ze het toch eigenlijk wel veel beter kunnen. Er werd verteld dat het verdedigen veel beter zou moeten zijn. Dat er sneller over gespeeld moest worden en dat het gooien op het doel beter moest.

De start van de tweede helft was een stuk beter. Noortje had het de tweede helft wat makkelijker dan Lotte omdat er nu wel beter verdedigd werd. Wies was erg sterk en Bram kon ook de nodige mensen tegenhouden. Er werden snelle ballen gespeeld door Lenny waardoor de anderen veel ruimte kregen om te scoren (goede assists). Hierdoor kon Thijs goed scoren. Ook Bram kreeg daardoor de ruimte om een bal er in te gooien. Lynn werd snel in de break en kon daardoor de voorsprong verder uitbouwen. Er werd stukken beter gespeeld dan in de eerste helft. Ook Lotte was na het keepen in de eerste helft nog scherp op de goal en kon haar puntje meepakken. Ik kon gelukkig ook een paar ballen erin gooien, hierdoor kwam de eindstand op 5-16.
We merken steeds weer dat de eerste helft nooit de beste is. Maar de tweede helft is dan gelukkig weer erg goed. Er was weer een mooie wedstrijd gespeeld met echt handbal erin. Iedereen heeft zijn steentje bij kunnen dragen aan de wedstrijd. Dat is heel mooi aan dit team
Trots op mijn team, groeten Lisa