mandekking

Avanti DMW1
Mixed-Up DMW2
18-04-2018

Woensdagavond 18 april. Dames recreanten 1 mocht vanavond als afsluiting van een heerlijke lentedag een potje ballen tegen Mixed Up. In de zaal waren beide teams aan elkaar gewaagd en bleef de stand na 50 minuten (voor diegenen die dat nog niet weten, recreanten spelen maar 25 minuten per helft) gelijk. Terwijl de tegenstander er nog maar amper was, gaf Jacqueline het goede voorbeeld en begon om 10 over 8 al met het warmloopritueel. De rest was vooral bezig om een basisplek in het veld bij Corry af te dwingen. Om 20.30 floot Tara het beginsignaal en kon de wedstrijd beginnen. De 150 jaar spelerservaring werd meteen duidelijk, want Avanti ging goed van start. Er werd effectief omgegaan met de kansen. Een paar mooie schoten van afstand van Kelly en Ester, vernuftige een-tweetjes met Sophie en altijd lastige schoten vanuit de hoek van Bianca zorgden voor de doelpunten. Maar er werd vooral erg goed verdedigd. Daarnaast stond Marjon zoals altijd als een beer te keepen. Ondanks de tips vanaf de kant van Mixed Up (gewoon slaan, schoppen en bijten…) kwamen ze niet verder dan 4 doelpunten in de eerste helft, terwijl Avanti het net 8 keer wisten te raken.
Na de rust met ranja én thee ging Avanti door waar ze gebleven waren. Kansen werden afgewacht, waarbij Esmi op de cirkel mooi ruimte wist te maken voor de opbouwers. Mixed up werd steeds feller, maar verdedigend bleef het goed dicht met Wendy in de hoofdrol. Tot ieders verbazing ging Mixed Up in een laatste wanhoopspoging zelfs mandekking geven. Maar wat zij vergaten, was dat de kracht van Avanti niet in één persoon zit, maar juist in het collectief. Annemiek gaf nog een paar van haar befaamde passes naar de hoek, waardoor er toch gewoon gescoord bleef worden. Ondanks de felle protesten van Mixed Up bleef ook Tara in haar eerste recreantenwedstrijd koelbloedig als scheidsrechter en werd er een eindscore van 14-7 genoteerd. Op de winst met dubbele cijfers, is na het douchen, een drankje gedronken en moe maar voldaan fietsten de dames in de zwoele avondlucht weer naar huis.