Weerbestendig

Elshout DMW1
Avanti DMW1
05-10-2017

De wedstrijd tegen Elshout stond vandaag op het programma. Het bleek een lastige opgave te worden. Het begon al met het verzamelen. Wel/niet op de fiets etc.. Uiteindelijk gaf Weeronline de doorslag met een droog voorspelde avond, dusss fietsen.
Op een paar na iedereen fit, geen lerarenstakers in Den Haag onder ons, “under the highway” en er tegenaan. Na een bakkie koffie, dat dan weer wel. Debbie was gelukkig bereid om met ons mee te doen.
De eerste helft ging redelijk gelijk op, ondanks de snelle uitvallen van Elshout, maar goed, Marjon stond weer eens een geweldige pot te keepen, zijn we eigenlijk wel gewend van haar, toch?
Af en toe waren wij niet alert genoeg in de dekking. Bal-kant verdedigen is lastig en soms moet je gewoon kiezen wie de gevaarlijkste speler is. Aanvallend balverlies of aanvallen niet scorend afmaken werd afgestraft door Elshout. Daarentegen werd instarten over de cirkel door de hoeken aan onze kant wel beloond met een doelpunt. Dit doen we echt te weinig want er komen meestal goeie kansen van. Ja en dan moeten we nog een boze mail sturen naar Weeronline, want 10 minuten voor rust gaat het gewoon regenen. We kregen een ander soort wedstrijd. Grip op de bal werd minder, maar ook bij Elshout. De ruststand was verrassend 7-7.
Na de hete thee en de peptalk met tactische aanwijzingen van Corry gingen we de 2e helft in.
Ik moet zeggen dat de verdediging de tweede helft stond als een huis. Elshout kwam er niet door.
Break-outs probeerden ze nog wel, een beetje geluk voor ons, dat lange ballen niet gevangen werden door de natte bal. Verder pakte Marjon ook nog een mooie break, bam.
Aanvallend ook voor ons lastig maar wij kwamen wel tot scoren. Hoe het scoren verloop helemaal was, weet ik niet meer, maar dát de punten mee gingen naar Drunen (na 24:00 uur) weet ik nog.
Al met al een leuke wedstrijd.
Debbie bedankt voor het meedoen. Hieronder nog iets voor de statistieken.
Eindstand 7-11.
Opstelling: Marjon, Ester, Marcella, Esmi, Suus, Jacqueline, Kelly, Debbie, Sophie
Doelpunten: Esther 5, Suus 1, Kelly 3, Debbie 2.
Assists: Ester 2, Marcella 1, Esmi 2, Suus 1, Jacqueline 1, Kelly 1, Debbie 2, Sophie 1
Toeschouwers 1e helft 3, 2e helft 20
Scheidsrechter: 1