De eerste wedstrijd als E-jeugd

Blauw Wit E1
Avanti E2
03-09-2017

Zondag 3 september was het zover. De eerste wedstrijd werd gespeeld van het nieuwe seizoen. Nu niet meer als F-jeugd, maar als E-jeugd. Afgelopen woensdag zou de eerste training zijn, maar helaas gooide onweer roet in het eten. Gelukkig konden de meeste vrijdag, dus konden we toch nog een keer trainen voor de wedstrijd. Want het is een hele overgang van een klein veld naar een groot veld.
Bij de E is het belangrijk om de bal te onderscheppen. Dit betekend dat er minimaal 3 spelers buiten de 9 meter moeten storen. Je mag dus niet met 5 spelers tegen de cirkel aan staan.

Zondag 10.00 uur Den Bosch, de 1e wedstrijd tegen Blauw Wit.De coaches en ouders waren erg benieuwd hoe we het zouden doen. Bij Blauw Wit hebben ze kunstgras. Dit veld is erg glad en daar hadden we wel problemen mee. Maar verdedigend stonden we super. De 3 die voor stonden deden dat met overgave. En ging er nog iemand door dan stonden er altijd nog 2 die de speler tegen hield. Helaas wilde de bal er niet in, maar dat is niet erg. Ze hebben het super goed gedaan en dat voor de 1e keer. Als we goed blijven trainen komen die doelpunten vanzelf!