Derde plaats veilig gesteld

Avanti E1
R.H.V. E2
02-12-2017

Als Kevin Schapendonk de derby van de duinen noemt, weet iedereen in Drunen en omstreken dat Avanti aantreedt tegen het Oisterwijkse Taxandria. In een altijd fel bevochten wedstrijd waarin Avanti haar 3e plaats veilig probeert te stellen, neemt het selectieteam van HV Avanti afscheid van routiniers Ralph Brekelmans, Dave Thomassen en coach Angelique Kruger. Naast deze daverende strijd in de middenmoot, spelen de Avantianen officieel de laatste competitiewedstrijd in het legendarische Onder de Bogen.

De wedstrijd begint goed en de ballen weten goed het net te vinden. Door goed druk zetten en afwerken van Janiek Vermeulen en Luke Koppenhol weet Avanti een gat te slaan van 3 doelpunten die in de 2e helft verdedigd moet worden. En dat was precies het moment waarop de selectie kon rekenen op de Drunense Atlantik Wall; Ralph Brekelmans. Taxandria was het spel totaal kwijt en door het slim uitschakelen van dragende spelers heeft Avanti haar tegenstander volledig in de tang. Zoals de aanhang van Avanti dat gewend is, begint Avanti aan een groot slot offensief waarin Taxandria volledig wordt overrompeld door snelle break outs van Dirk Bergmans en Dave Thomassen. Avanti slaagt erin de voorsprong uit te breiden en de wedstrijd degelijk naar zich toe te trekken. Eindstand: 29-23.

Daarmee is de 3e plaats veilig gesteld en maken de Avantianen zich op voor de laatste wedstrijd van de binnen competitie. Voor Avanti staat er niet veel meer op het spel, maar Avanti is wel in staat het Kaatsheuvelse Desk van het kampioenschap te onthouden. De heren van Avanti treden het nieuwe seizoen aan in de nieuwe sporthal ‘de Dillenburcht’ en dat belooft natuurlijk nog meer vuurwerk te worden! Avanti bedankt Ralph, Dave en Angelique voor hun jarenlange bijdrage aan de successen van Avanti HS1.
Doelpuntenmakers: Youri 8x, Luke 4x, Tim 4x, Joep 4x, Janiek 4x, Jan 2x, Dave 2x en Dirk 1x.