Dames Avanti verslaan concurrent Dos' 80

DOS '80 DS1
Software Society/Avanti DS1
28-01-2017

Voor de 3de keer dit seizoen speelde Avanti tegen concurrent DOS’ 80. Na een lekkere warming-up begon de wedstrijd. Na de eerste aanval van DOS stond Avanti achter met 0-1, maar nadat Renée van Vugt de eerste goal maakte, ging het gelijk op. De verdediging stond als een muur. De aanval van de Avanti liep niet altijd zoals gepland, toch werden er wel een aantal doelpunten gemaakt. De rust werd ingegaan met 11-15 in het voordeel van Avanti. Coaches Luke en Lieke wisten de Dames tijdens de rust goede aanwijzingen te geven, De aanvallen verliepen te langzaam.

Na rust liepen de dames al snel uit door een paar mooie goals van Mandy de Boer. Niet snel daarna kwamen ook de kansen voor opbouwers Eva Buitenhek, Tess Kruger, Mirte Kruger en cirkelloopster Demi Koppenhol. De hoeken kregen niet veel kansen, maar Amber Smolders heeft er toch een gemaakt. We hebben 5 penalties tegen gekregen en keepster Tara Kruger heeft ze allemaal op fenomenale wijze tegengehouden!! Met nog 10 minuten op de klok werd Tara gewisseld en kon Maartje het doel verdedigen. De eindstand werd 17- 33 voor Avanti.

Doelpunten door: Demi Koppenhol 11x, Mandy de Boer 6x, Tess Kruger 5x, Eva Buitenhek 5x, Mirte Kruger3x, Amber Smolders 1x, Renée van Vugt 1x.