HMC - Avanti 15-01-2017

Software Society/Avanti DS1
15-01-2017

Scheidsrechter:   Sterk, M
Na een spannende eerste wedstrijd tegen HMC, die we net gewonnen hadden, wisten we dat deze tweede wedstrijd niet gemakkelijk zou worden.

We begonnen de eerste helft sterk met een 3-2-1 verdediging en liepen gelijk op met de tegenpartij. De kansen voor ons kwamen bij een goede druk vanuit de hoeken en deze werden ook netjes benut door de opbouwers en cirkel. De dames van Avanti toonden goed spel en er werden mooie aanvallen gecreƫerd. Ook de tegenpartij bleef scoren, waardoor we met een stand van 10-9 de rust in gingen.

Bij HMC kwamen de schoten alleen vanaf de opbouwers en dit was dan ook de opdracht voor de tweede helft. Avanti kwam aan het einde van de tweede helft op een voorsprong en er werd hard gewerkt om dit vast te houden. Er werd aan beide kanten fel verdedigd, wat helaas resulteerde in een tegenpenalty in de laatste seconde en een gelijkspel met 22-22.