Heren 1 Avanti begint het nieuwe jaar goed!

Avanti HB1
Delta Sport/E.O.C. HB1# (h)
24-02-2019

Scheidsrechter:   H (Hans) Wassink
De heren van Avanti zijn in het nieuwe jaar goed van start gegaan. Afgelopen zondag wonnen de heren van Avanti thuis tegen GHV uit Goirle. Aan de stand te zien zou het een makkelijke klus moeten zijn maar toch maakten de heren het zichzelf onnodig moeilijk. Uiteindelijk stelde Avanti orde op zaken en liet de overwinning niet meer in gevaar komen.

De wedstrijd begon aardig voor Avanti. Na tal van snelle en eenvoudige goals van Youri Mols stond het al gauw 6-3. De voorsprong werd genomen en GHV bleek er niet aan te pas te komen. Er was geen doorkomen aan voor de aanval van GHV. Maar in de laatste tien minuten transformeerde de Drunense verdediging tot een ware gatenkaas. Dankzij slordig defensief en aanvallend werk kwam GHV terug tot 12-11. De wedstrijd was nog niet gespeeld.

Avanti kwam beduidend beter de rust uit. Een georganiseerd defensief onder leiding van Ralph Brekelmans zorgde er voor dat de Drunenaren orde op zaken wisten te stellen. De teruggekeerde Janiek Vermeulen pikte daarin ook zijn goaltje mee. Avanti bleef scoren en GHV kon betrekkelijk weinig terugdoen. De eindstand kwam daarbij niet meer in gevaar: 24-17.

Aankomend weekend spelen de heren uit tegen Taxandria in Oisterwijk. Hopelijk weten ze daarbij een mooi resultaat neer te zetten.

Doelpuntenmakers: Youri 8x, Luke 6x, Joep 5x, Thom 2x, Jan 1x, Bjorn 1x en Janiek 1x.