United Breda te sterk voor Avanti dames

Software Society/Avanti DS1
20-11-2016

Scheidsrechter:   Debel, A.A.
Zondag was het dan zover. Avanti DS1 speelde een belangrijke wedstrijd voor dit seizoen tegen de koploper United Breda DS2. Het was bekend dat dit een zware wedstrijd ging worden, de inmiddels aardig ingespeelde dames uit Drunen hadden kansen, met een beetje geluk zouden ze zelfs de eerste plaats kunnen veroveren.
De wedstrijd ging in de beginfase gelijk op, maar helaas, vlak voor de rust ging het even wat minder, de verdediging van Avanti kreeg het niet dicht op de cirkel en ook in de aanval werd er niet goed afgerond. De ruststand was dan ook 15-10.
Tijdens de rust kregen de Drunense dames een heldere, motiverende peptalk van de coaches en met deze woorden gingen ze de tweede helft in. Er werd goed teruggevochten de tweede helft en met een tussenstand van 18-17 was er toch weer hoop voor Avanti!
Helaas liep United Breda na een aantal gemene overtredingen toch weer uit tot een stand van 25-21 en hiermee was de wedstrijd besloten.
Helaas voor Avanti de punten bleven in Breda, maar hopen dat het aankomend weekend beter gaat.
Aanstaande donderdag 24 november 19.15 uur spelen de dames een bekerwedstrijd in Sporthal Onder de Bogen tegen HVW. Kom lekker genieten van een mooie pot handbal!