Tara Kruger behaalt scheidsrechtersdiploma

18 maart 2018. Zondagochtend. Het is half maart maar de temperatuur buiten is net onder het vriespunt en gevoelstemperatuur geeft -10! Tara Kruger, keeper van ons hoge ogen gooiende Dames 1-team gaat vandaag trachten om het certificaat “Verenigingsscheidsrechter” te halen. Dit zal gebeuren door de Proeve van Bekwaamheid (PvB) af te leggen door de wedstrijd van Avanti Heren 2 tegen White demons Heren 3 naar beste te leiden. Een ‘echte offical’ is namens het NHV gekomen om de verrichtingen van Tara te beoordelen: Henk Klerks uit Drunen.

De opleiding startte eerst met de spelregeltest die met goed gevolg werd afgelegd. Verder werd de theoretische kennis opgedaan van de website van het NHV. Daarna volgde de praktijk.
In de voorbereiding werden er – naast de vele jeugdwedstrijden – door Tara seniorenwedstrijden geleid en daar heeft zij veel praktische ervaring in opgedaan. Goed ondersteund en begeleid door een ervaren scheidsrechter, Hans Wassink, was Tara goed voorbereid voor de PvB. Al verloor Avanti met 31-25, Avanti heeft toch een mooie overwinning behaald! Tara is geslaagd! De examinator Henk Klerks vond het voldoende en reikte het Diploma uit.

We hebben er weer een jonge enthousiaste scheidsrechters bij! Nu veel ervaring opdoen en bijleren. Meer nieuwe scheidsrechters zijn erg welkom; Dit voorjaar zal ook Kelly Crielaard haar PvB afleggen en dan zal het scheidsrechterscorps van Avanti weer goed aangevuld zijn. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. En zonder scheidsrechters kan er nu eenmaal niet gehandbald worden.
We hopen op nieuwe aanmeldingen voor de scheidsrechterscursus: voor goede begeleiding wordt gezorgd! Wil je weten wat het inhoudt? Tara kan je er nu alles over vertellen.
Tara gefeliciteerd! Wie volgt?

Vanaf nu is het mogelijk om je (team) in te schrijven voor het 35e familietoernooi op zondag 23 juni 2024. Ga naar Familietoernooi 2024 Meer >

In memoriam

07-07-2023