Columns

Binnenkomer 22-12-2014

Kerst

Op de kortste dag van het jaar volgt (eindelijk) weer een nieuwe binnenkomer. Toegegeven: omdat ik clubblad móest maken, zat er meer regelmaat in. Dus bij deze mijn excuses.

Het is weer bijna Kerst. Het eerste wat dan in me opkomt, is lekker vrije dagen. Meteen gevolgd door kerstdiners en familiebezoekjes. Vroeger vond ik de familiebezoekjes niet altijd even leuk en was ik heel erg blij als ik op de 2e kerstdag, samen met vrienden naar de kroeg kon. Weg van het verplicht in mooie kleren zitten en kletsen. Later toen ik een eigen appartementje had, was het een dag gezellig met familie een spelletje Risken, wat soms niet in een kerstgedachte eindigde, en lekker eten. De andere kerstdag was het steevast in joggingbroek op de bank. Niksen. Heerlijk. Naar de kerk hoefde ik toen ook niet meer (al was dat eerlijk gezegd ook niet echt een straf).

Nu, met zelf een gezin, is het afwachten. Wie is er wel, wie is er niet bij. Niks gepland en toch ziet het ernaar uit dat bijna iedereen naar huis komt of thuis is. Met de nieuwste variant van Party en Co in de aanslag, ben ik er klaar voor! Een uitgebreid kerstdiner zal niet volgen, maar wel gewoon lekker eten. En iets anders, dan anders. En misschien in een joggingbroek.

Hele fijne kerstdagen (met of zonder joggingbroek) en een fantastisch begin van 2015.
Laten we er met zijn allen weer een mooi, blessure-vrij jaar van maken!
En tot 4 januari, bij de nieuwjaarsreceptie!